קרע בכתף

קרע בכתף

קרע בכתף יכול להיווצר מכמה וכמה גורמים שיכולים להשפיע על מערכות הגוף השונים. במאמר זה, ננסה לברר יותר על המשמעות של קרע בכתף ומהם דרכי הטיפול שאיתם ניתן להתמודד עם מצבים לא פשוטים אלה.

קרע בכתף

המאפיינים העיקריים של הכתף: מפרק הכתף הראשי, הוא מפרק שבנוי מכדור ושקע. זה נקרא כך מכיוון שחלק העליון של עצם הזרוע העליונה, מעוצב כמו כדור. כדור זה נכנס לעצם שכמות הכתף, המשמשת כשקע, ומעניק לכתף מגוון רחב של תנועה.

אבל, שקע הכתף הוא קטן מאוד, בהשוואה למפרקי כדור ושקע אחרים, כמו הירך. הוא מוחזק יחד ונשלט על ידי כיסוי של שרירים, אשר מאובטחים בעצמות על ידי מיתרים חזקים הנקראים גידים.

שרירים והקשר לשקע בכתף

שרירים וגידים אלה, יוצרים כמוסה סביב המפרק ותומכים בתנועותיו, אך הם עלולים לגרום לו יותר להתנתק ממפרקים אחרים.

בתוך הקפסולה נמצא הסינוביום, המייצר נוזל המשמן את המפרק ושומר על בריאות הסחוס. הסחוס מסייע בהגנה על העצמות שלכם מפני כל פגיעה והוא יושב בין עצמות מפרקי הכתף שלכם כדי למנוע את התחככותם.

מעל מפרק הכתף הראשי, ישנו מפרק קטן יותר שבו החלק העליון של השכמה – האקרומיון – פוגש את עצם הצווארון.

דרכי טיפול בבעיות כתף

שנם כמה דרכי טיפול שבהם ניתן לרפא את הבעיות שיש לאנשים בגיל העמידה בכתף. איך שלא נסתכל על זה, נראה שהסיפור הוא הרבה יותר מורכב ולכן, חשוב לקבל את הטיפול המתאים ביותר לטיפולים אלה.

ישנן קליניקות רבות אשר מסייעות לטיפול בבעיות כתף כמו קרע בגיד הכתף ויש לפנות לאחת מהן, כדי לסדר ולרפא את הכתף באופן הטוב ביותר וכמובן באופן המקצועי ביותר שיש היום.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כל מה שרציתם לדעת על אבנים בכליות
אבנים בכליות זהו מצב שמטריד לא מעט אנשים היום בישראל וניתן למנוע אותו וזאת אם יודעים לעקוב אחר מספר...
קרא עוד »
ינו 05, 2021
טיפולי פיזיותרפיה
גוף האדם הוא דבר נפלא ומורכב. קיימים אלפי מחקרים על גוף האדם, התפתחותו, הישגיו השונים ועוד. כמו כן,...
קרא עוד »
יונ 22, 2016
תרפייה באמצעות מוסיקה
מעטים יחלקו על כך כי החיים הם דבר מלחיץ ביותר. למעה מחלות עקב לחץ הן בין המחלות הנפוצות ביותר שיש והן...
קרא עוד »
ספט 17, 2018