חיסון משושה – יתרונות וסכנות

חיסון משושה

אין משהו משמח יותר מאשר להחליט שמאמצים כלב, כי כלבים מביאים איתם שמחה רבה. עם זאת, חשוב להבין שאנחנו, בתור בעלי הכלבים, צריכים גם לדאוג לבריאות שלהם, ולכן חשוב כל כך לעשות להם חיסונים. אחד מהחיסונים הכי משמעותיים שצריך לעשות לכלב, מלבד חיסון כלבת, זה חיסון משושה, אשר כפי שמעיד השם שלו, מכיל בתוכו תרכובות של שישה חיסונים שונים. החיסונים הללו כוללים את המחלות הכי קשות ונפוצות שיש, ולכן ברור מדוע יש לחיסון לכלב כזה יתרון משמעותי: הכלב מחוסן בזריקה אחת כנד שש מחלות קשות. מצד שני, כמובן שכפי שקורה לגבי כל חיסון אחר, גם כאן עלולות להיות תופעות לוואי לחיסון ויש גם כלבים שיכולים לפתח אלרגיה לעניין. לכן חשוב להיות עם היד על הדופק ולהתייעץ עם הווטרינר המטפל לגבי החיסון לכלב הספציפי שלכם.

האם חיסון משושה כדאי לעשות אצל כל וטרינר? 

התשובה היא חד משמעית לא. לכאורה, מדובר בסך הכול בזריקת חיסון, ואם וטרינר לא יודע לעשות את העבודה הזאת, מה הוא כן יודע לבצע? מצד שני, ובמיוחד אם מדובר על הפעם הראשונה שבה אתם מתלבטים לגבי החיסון הזה לכלבכם, רצוי יהיה לבדוק לאיזה וטרינר אתם פונים. הרעיון הוא לבחור איש מקצוע מאוד מנוסה ומקצועי, כי רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם יכולים להתייעץ איתו ולקבל ממנו סיוע מוצלח. 

האם החיסונים השונים לכלבים עולים הרבה? 

אם חשבתם לרגע שלגדל כלב זה עניין של מה בכך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. האחריות הרובצת עליכם כעת באה לידי ביטוי לא רק ברמת החיסונים או הטיולים עם הכלב, אלא גם ברמת העלויות. מצד שני, כמובן שהיום תוכלו לעשות מנוי לחיסוני הכלב כמעט בכל מרפאה וטרינרית וזה יקטין בצורה משמעותית את ההוצאות. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד פותרים כאבים בכף הרגל בעזרת גלי הלם
הרגליים שלנו נושאות אותנו לכל מקום אליו אנו רוצים להגיע ויש אנשים שגומעים מרחקים ארוכים במהלך כל יום...
קרא עוד »
אפר 20, 2016
לידה, בריחת שתן ודרכי הטיפול האפשריות
עבור נשים אשר מעוניינות להיכנס להריון עולות שאלות רבות בנוגע בריחת שתן, זאת מאחר ובריחת שתן הוא אחד...
קרא עוד »
דצמ 05, 2018
מה עושים בזמן טיפול רפואי שגוי?
אחת הבעיות שרבים סובלים מהם בכל הנוגע לתחום הרפואה, היא טיפול רפואי שגוי. טיפול מסוג זה יכול להיגרם על...
קרא עוד »
מרץ 21, 2018