דיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית

בגלל שיש הרבה דיאטות שלא עובדות לאורך זמן, אנשים מחפשים קיצורי דרך. למשל כל מיני כדורי הרזיה או "גלולות דיאטה". לרוב, אלה דברים שלא באמת משנים את החיים. אם אתם מחפשים ואם אתן מחפשות דיאטה שעובדת משום שהיא באמת נכונה מבחינה בריאותית, כדאי לכם להכיר את השיטה שנקראת דיאטה קטוגנית. נסביר מה זה אומר, למה היא עובדת ואיך אפשר לאכול מאכלים שומניים ועדיין – להרזות ולהצר היקפים. 

מהי דיאטה קטוגנית

אז מה זה בעצם אומר, דיאטה קטוגנית? קודם כל, שיהיה ברור שמדובר בשיטה שפותחה בצורה מדעית ונוסתה באין ספור מחקרים מדעיים. השיטה נחשבת למתאימה מאוד לאנשים שסובלים מסוכר גבוה, אפילו לחולי סוכרת, אבל התברר שגם אנשים שרוצים "רק" להרזות, נהנים מיתרונות השיטה. הרעיון העיקרי הוא להפסיק לספור קלוריות ופשוט להבין שסוכרים ופחמימות מאוד מזיקים לנו. הם גורמים להפרשת אינסולין מוגברת, הם גורמים להשמנה באזורים בעיתיים במיוחד וגם גורמים להרגשה כבדה, נפוחה ולא נוחה. 

איך הדיאטה עובדת 

הדיאטה עובדת מפני שמותר לאכול הכל, מלבד מאכלים שמכילים פחמימות וסוכרים. מאכלים כאלה צריך להפחית. כאשר הגוף נגמל מהפחמימות, הוא מתחיל ליצר גופי קטון. במקום שתאים בגוף ישרפו סוכר ובמקום שרמות הסוכר בדם יעלו בצורה לא בריאה, מרגילים את הגוף לקבל את מה שהוא באמת צריך. הרבה חלבונים, יותר שומנים, יותר אוכל לא מעובד, בלי שתייה ממותקת שבעצם מזיקה מאוד. 

כפי שאפשר להבין, דיאטה קטוגנית מלמדת שאפשר לאכול מאכלים לא דיאטטיים, כאשר בונים תפריט בצורה נכונה ובריאה. אפשר לאכול בשר שמן, אפשר לאכול גבינות עתירות שומן, אפשר לאכול אגוזים וכמובן חשוב לאכול ביצים וירקות. די מהר הגוף מתחיל לשרוף שומנים (קראו איך לשרוף שומן בצורה יעילה), ההיקפים נעשים צרים אבל גם מרגישים הרבה יותר קלילים, אנרגטיים ובריאים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתרון טבעי להפסקות נשימה בשינה
אנשים רבים סובלים מהתופעה של הפסקת נשימה בשינה. מדובר על מצב שבו הולכים לישון אך מתעוררים בבהלה באמצע...
קרא עוד »
ינו 14, 2020
למה מומלץ להשתמש במרכך ללא מלחים?מהם היתרונות של מרכך ללא מלחים לשיער ?
רוב מוצרי טיפוח השיער מכילים מלחים וחומרים כימיקלים אשר מזיקים לשיער ואף לעור הפנים. מרכך ללא מלח הוא...
קרא עוד »
דצמ 07, 2020
האם יש קשר בין ספירולינה וכאבי ראש?
אחוז גבוה מהאוכלוסיה חווה סוג כזה או אחר של כאב ראש לפחות פעם בכמה חודשים. יש אנשים שצריכים להתמודד עם...
קרא עוד »
יונ 25, 2015