כיצד לקבל זכאות לפטור על בסיס בריאותי ממס הכנסה?

חוק סיעוד בישראל

אם אתם סובלים מנכות רפואית או בעיות רפואיות שונות, יכול להיות שתוכלו להשיג פטור על בסיס בריאותי ממס הכנסה. בפקודה של מס הכנסה, בסעיף תשע רשום שאדם עיוור, נכה במאת האחוזים, נכה 90% בחישוב מיוחד או נכה שנקבעה לו נכות קבועה בשיעור של יותר מ – 89% יהיו זכאים לפטור ממס הכנסה. קראו בהרחבה על חוק סיעוד בישראל!

שלבי התהליך לאישור פטור ממס הכנסה

בכדי ליהנות מאותו פטור על בסיס בריאותי ממס הכנסה צריכים לעבור תהליך לקביעת דרגת נכות ואם דרגת הנכות מתאימה, אזי ניתן ליהנות מהפטור. הצעדים אותם יש לעשות הם:

  • מילוי טופסמילוי של טופס בקשה לפטור ממס (טופס 1516) או בקשה לקביעת אחוזי נכות למטרת פטור ממס (טופס 169).
  • צירוף מסמכיםלצרף את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים התומכים בטענה שאותו אדם אכן סובל ממצב בריאותי מסוים. את כל אלו יש לשלוח לסניף מס הכנסה המשויך לאזור המגורים של המבקש.
  • תשלום אגרהבעת קבלת הניירת, פקיד השומה ישלח למבקש שובר תשלום עבור ועדה רפואית. לאחר תשלום והעברת השובר המקורי לפקיד השומה, הפקיד יעביר את התיק של המבקש אל המוסד לביטוח לאומי ויישלח אל המבקש זימון לוועדה רפואית.
  • וועדה רפואיתלאחר שאותה וועדה רפואית דנה בענייניו של המבקש ומחליטה לקבוע לו אחוזי נכות אשר יזכו אותו לפטור על בסיס בריאותי ממס הכנסה לתקופה אשר עולה על 6 חודשים, התיק יחזור לפקיד השומה ואילו הפקיד יעביר אישור שהמבקש אכן עומד בדרישות לפטור. עם קבלת האישור, ניתן לבקש החזרי מס על בסיס בריאותי (יש אפשרות להחזר רטרואקטיבי לעד שש שנים).

חשוב לקחת בחשבון שתהליך מורכב זה חייב להיות מדויק ויכול להימשך גם שנה ויותר. מסיבה זו חשוב לשכור את שירותיו של עו"ד ביטוח סיעודי מומחה בתחום, אשר יכול לעזור במידה רבה לקיצור תהליכים וכן להגיע עם המבקש לוועדה הרפואית ולייצג אותו. בהצלחה!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החשיבות בטיפוח ריסים
נשים רבות מקפידות לטפח כל חלק בגופן, עד כמה שזה אפשרי, בין אם זה על מנת לשמור על מראה יפה, מעוצב ומכובד,...
קרא עוד »
מרץ 16, 2021
לקראת החורף: 3 תוספי תזונה מנצחים
החורף הקרוב הוא הזדמנות טובה להעשיר את התפריט התזונתי עם תוספים ראויים. מתלבטים בין האפשרויות? הנה 3...
קרא עוד »
דצמ 22, 2016
האם אתה מכור לאלכוהול?
השאלה הראשונה שאדם נשאל כשקיים חשש שמא הוא אלכוהוליסט, זה האם הוא מכור לאלכוהול. השאלה נשאלת כמובן...
קרא עוד »
מאי 20, 2020