מה זה רדיו כירורגיה?

מה זה רדיו כירורגיה?

רדיו כירורגיה, היא הליך המשתמש בקרינה ממוקדת מדויקת מאוד במינונים גדולים, זאת בכדי להרוג גידול ביעילות או להשמיד נגע מסוים בגוף. טיפול זה נחשב לפרוצדורה לא פולשנית ששימשה כחלופה יעילה לניתוח או לטיפול בהקרנות רגילות מפוצלות לטיפול בגידולים קטנים.

מה זה רדיו כירורגיה?

טיפול ברדיו כירורגי, משתמש בלוקליזציה מונחית תמונה של מטרה, יחד עם קרינה רבה שיכולה להגביל את המינון למבנים ולגידולים רגילים הסמוכים למקום הבעיה.

מהי רדיו כירורגיה מבוימת או מפוצלת?

רדיו כירורגיה מבוימת, היא תהליך המשתמש בשליחת קרינה סטריאו-טקטי לאזור בגוף ומאפיין על בעיה אם ישנה כזו. עם זאת, המינונים מחולקים למספר מנות קטנות יותר של קרינה המועברות בימי טיפול נפרדים. זה בדרך כלל מתבצע ב- 2 עד 5 טיפולים. זה ידוע גם בשם רדיוכירורגיה סטריאו-טקטית מפוצלת. 

גישה זו, משמשת ליעילות דומה בטיפול בגידול תוך ניסיון למזער פגיעה במבנים רגילים העלולים להקיף או להיצמד לנגע. 

שימוש ברדיוכירורגי

השימוש ברדיוכירורגי, יכול לעלות על גידולים או נגעים בקוטר של יותר מ- 3 ס"מ, או גידולים ליד או סביב מבנים קריטיים כגון עצב הראייה, העצב הוסטיבולרי (איזון ושמיעה) או ריאה (נשימה). 

היתרון העיקרי הוא בכך, שהרקמות הרגילות המקיפות את הגידול, מקבלות מינון קטן יותר העשויות להחלים לפני מתן המינון הבא של הקרינה. 

למי זה מיועד?

רדיוכירורגיה סטריאו-טקטית מבוימת או מחולקת עשויה להוות אפשרות טיפול נוחה מאוד לחולה שאינו נחשב למועמד לרדיוכירורגיה במינון יחיד בשל מיקומו, גודלו או גורמים רפואיים אחרים.

רופא מומחה, הוא זה שייתן את חוות דעתו האם תקבלו את הטיפול הנ"ל אם לאו (הקליקו למעבר לאתר של רופא מומחה). בהסתמך עליו, תוכלו להיות רגועים שתקבלו את הטיפול המקצועי ביותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מאיזה גיל רצוי להתחיל להשתמש בגוזיות?
הרכישה של החזייה הראשונה, יכולה להיות עבור נערה כמו חוויה די מביישת ולא כל כך נעימה. אז מאיזה גיל כדאי...
קרא עוד »
מאי 29, 2022
גרביים להמרצת מחזור הדם – מה זה אומר ואיך בוחרים?
אחד מפריטי הלבוש שאנו פחות שמים אליהם לב כאשר אנו רוכשים אותם - הן גרביים. כן אותן כפפות בד שאמורות...
קרא עוד »
דצמ 15, 2019
סוגי בדים ואיך הם משפיעים על השינה שלנו?
מאז שהאדם הרכיב לעצמו מיטה נוחה עם מזרן, כך החלו לייצר ולשווק מצעים נעימים אשר שומרים על המזרן...
קרא עוד »
מרץ 04, 2019