ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות

דיור מוגן או בית אבות

הרבה אנשים לא מבינים את ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות, על פניו נראה שאלו דברים זהים – מקום בו מתגוררים קשישים ומקבלים טיפולים ושירותים.

אך האמת שישנו הבדל של שמיים וארץ בין דיור מוגן לבין בית אבות. חברת לב גנים עושים לנו סדר בדברים:

ההבדל המהותי ביותר, המכתיב את כל ההבדלים האחרים הוא העצמאות של השוהים בדיור מוגן. האנשים השוהים בדיור מוגן נהנים מחיים עצמאיים, להבדיל מבית אבות בו השוהים חיים במסגרת של אשפוז, זהו אמנם לא בית כלא אך הם אינם חופשיים; הם נמצאים כל עת תחת השגחה וטיפול.

בית אבות מתאים לקשישים חולים הצריכים טיפול שוטף, במקרים רבים אפילו מדובר בטיפול סיעודי. קשישים אלו, אשר אינם יכולים לתפקד בצורה עצמאית, אינם יכולים לגור בדיור מוגן אלא בבית אבות. לדיור מוגן יש הרבה יתרונות, אך הוא דורש עצמאות של הדיירים. דיור מוגן מתאים לאוכלוסייה בוגרת, אנשים אשר אינם צריכים טיפול סיעודי ורוצים ויכולים לנהל שגרת חיים עצמאית.

הבדלים נוספים ניתן למצוא בצורת התשלום ובעלויות השונות של דיור מוגן לעומת בית אבות. הרי בסופו של דבר ישנם הבדלים בתנאי המגורים והשירותים השונים. בבית אבות הקשישים מתגוררים בחדרים פרטיים, לעתים עם בני זוג וישנם חדרים משותפים בהם מתקיימות פעילויות שונות. לעומת זאת בדיור מוגן הקשישים גרים ביחידות דיור המאובזרות בכל הצרכים הבסיסיים על מנת לגור בהן.

בדיור מוגן, כמו בבתי אבות, יש מי שמספק לדיירים ארוחות וגם כן ישנן פעילויות שונות לטובת הדיירים. אך דיור מוגן נחשב לדבר יוקרתי יותר מבית אבות, זה מזכיר יותר מלון. דיור מוגן בהרבה מקרים מציע אטרקציות לטובת הדיירים שלא ניתן למצוא בבית אבות. כמו למשל בריכת שחייה, מועדון כושר, ספרייה ועוד הפעלות המוסיפות לאיכות החיים של הדיירים.

מבחינת העלויות, כפי שכבר הוזכר דיור מוגן נחשב ליוקרתי יותר והמחירים בו גבוהים יותר. דיור מוגן הוא דבר פרטי לחלוטין ולכן אין אפשרויות מימון ותמיכה ממשלתיים כפי שיש לשוהים בבית האבות. התשלום בבית אבות הוא תשלום חודשי קבוע, אמנם יתכנו גם תשלומים מיוחדים על פעילויות יוצאות דופן, אך ברמת העיקרון התשלום כולל את כל השירותים. לעומת זאת בדיור מוגן יש מבנה תשלומים מורכב יותר – יש לשלם תשלום חודשי כמו בבית אבות אך מלבדו יש להוסיף תשלומים שונים כמו דמי אחזקה ודמי כניסה. בדיור מוגן ישנם שירותים שונים כמו שירותי כביסה, ארוחות, שירותי ניקיון בחדרים ועוד. אלו הם שירותים אשר אינם נכללים בתשלום החודשי ויש לשלם עבורם בנפרד אם מעוניינים.

כאשר נכנסים לגור בדיור מוגן חותמים על הסכם דיור מוגן. יש לבדוק היטב את ההסכם ולראות מה כלול במחיר ועל מה צריך לשלם בנפרד. זה הכרחי כאשר רוצים להשוות בין עלויות במקום אחד למקום אחר.

 

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי פסיכואנליזה
פסיכואנליזה הינה תאוריית אישיות המבוססת על התגליות של פרויד ועל התגליות של תלמידיו וממשיכי דרכו....
קרא עוד »
יול 05, 2020
יתרונות של כלבנות טיפולית
הכלבים הם עדות לכך שמדובר בחברו הטוב ביותר של האדם, את המסקנה הזו ניתן לראות בעזרת טיפולים שונים...
קרא עוד »
יול 10, 2016
יוסי שדה – כך הוא מסייע לבני הנוער
יש היום לא מעט בני נוער שנמצאים במצבי מצוקה קשים והם זקוקים לסיוע וזאת כדי שהם יוכלו לחזור לחיים...
קרא עוד »
ינו 07, 2021