מה אפשר לעשות נגד אלרגיה לאבק?

אלרגיה לאבק

יש מצבים רפואיים מסוימים המעוררים אמפתיה וזוכים להכרה חברתית משמעותית, בעוד יש לא מעט אחרים הנחשבים למצבים קלים ועל כן לרוב מתקבלים בביטול מצד הסביבה. אחד מהמצבים האלו הוא אלרגיה לאבק, כאשר רבים חושבים כי מדובר במצב קל ואפילו כזה הזוכה לגיחוך לפעמים ובהחלט לא בצדק. למעשה, מדובר במצב לא נעים בכלל שיכול להיות מסוכן ולכל הפחות לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים. מעבר לטיפול תרופתי המותאם לכל אדם באופן אישי, ישנן בהחלט צעדים שניתן לעשות על מנת להתגבר על המצב הזה. אם גם אתם סובלים מאלרגיה לאבק או מכירים מישהו שסובל מכך, הנה כמה דברים שניתן לעשות.

שימוש בחומרים דוחי אבק

ראשית כל כשמדובר בבית שלכם ובסביבה הקרובה שלכם, אתם בהחלט יכולים לדאוג בעצמכם להרחקת האבק. כרית לטקס ומזרון לטקס למשל, הם חומרים דוחי אבק ואם תוכלו להחליף את הכרית והמזרון הנוכחיים שלכם בהם תוכלו בהחלט להרחיק את האבק מהמיטה, וזהו כבר צעד חשוב מאד שיקל עליכם, שכן אתם מבלים כשליש מהיום במיטה. כמו כן, ניתן לרכוש רהיטים מחומרים דוחי אבק וזוהי דרך פשוטה למדי להרחיק את האבק מהסביבה הקרובה שלכם, מומלץ לנסות.

ניקיון על בסיס קבוע

אחרי שהצטיידתם בחומרים דוחי אבק, חשוב לזכור כי אי אפשר להרחיק את האבק לחלוטין ועל כן חייבים לנקות את הבית בתדירות גבוהה ככל הניתן. נכון, ניקיון של הבית ושמירה על סביבה היגיינית וסטרילית היא זה דבר חשוב בעבור כולם, אך בשביל שסובל מאלרגיה לאבק מדובר בצעד חשוב שיכול להשפיע במידה משמעותית על איכות החיים.

מסיכות במקומות בעייתיים

עד כאן דיברנו על על טיפול בבעיה בסביבה הקרובה, אבל מה קורה כשאנחנו יוצאים מהבית? ובכן, כאן כבר אין לנו דרך לדאוג לניקיון ועלינו פשוט להרחיק את האבק מעצמנו. מומלץ להשתמש במסכות רפואיות פשוטות במיוחד במקומות מועדים לפורענות בהם אתם מזהים אבק בכמות גבוהה.

לסיכום, אלרגיה לאבק היא בהחלט דבר שלא נעים לחיות איתו, אבל עם ההתאמות הנדרשות זה לגמרי אפשרי לצמצם את הדברים השליליים למינימום ההכרחי.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים מנתח אף
אם החלטתם ללכת על ניתוח אף רחב, חשוב מאוד שתדעו שאתם מצטרפים ללא מעט אנשים שבחרו כמותכם ומרוצים כיום...
קרא עוד »
ינו 08, 2020
טיפול בטראומה באמצעות EMDR
EMDR הינה שיטת הרפיה המתבססת על תנועות העיניים. במסגרת ההרפיה, נוצר תהליך של עיבוד מחדש והקהיה שיטתית,...
קרא עוד »
פבר 14, 2016
מה ההבדל בין כל המחלקות בבתי האבות?
הבחירה לשבץ אדם בגיל השלישי בבית אבות לפי מחלקה ספציפית כמו בית אבות סיעודי, נקבעת על סמך היכולת שלו...
קרא עוד »
ינו 21, 2019