טיפול בצוואר תפוס

טיפול בצוואר תפוס

אחת הסיטואציות הפחות נעימות שאנחנו יכולים לחוש, היא כשהצוואר שלנו נתפס. מדובר על מצב בו אנחנו לא יכולים להזיז את הצוואר מצד לצד או למעלה למטה וכל תנועה שאנחנו עושים גורמת לנו לחוש תחושת כאב מסוימת.

מקרה של צוואר תפוס יכול לקרות בסיטואציות כגון, חבלה עקב תאונה, תנועה לא נכונה של הצוואר או הכתפיים, מחלה, התקררות ועוד. לא פעם ספורטאים נאלצים להתמודד עם צוואר תפוס עקב עומסים שונים, בין אם באימונים ובין אם בתחרויות. הדבר נפוץ למשל אצל שחיינים, רצים וכן אצל כל מי שמשתמש במשקולות לצורך פיתוח גוף.

אף על פי שתחושת הכאב יכולה להיות חזקה וכן אי הנוחות מהסיטואציה היא לא קטנה, ניתן לטפל בצוואר תפוס בצורות יחסית פשוטות. לא מדובר במצב שמאלץ אותנו לעבור טיפול כירורגי חודרני אלא אם כן מדובר בחבלה פנימית שנגרמת כתוצאה מתאונת דרכים או תאונה אחרת, רצינית.

כיצד מטפלים בצוואר תפוס

אופציה ראשונה שנחשבת תמיד אידיאלית היא שחרור באמצעות עיסוי. לשם כך, רצוי מאוד להיעזר באיש מקצוע ולא לבצע עיסוי עצמי או לבקש מאדם שאיננו מבין בתחום לבצע את העיסוי. חשוב שהעיסוי יתבצע על ידי מישהו שמבין בתחום ויודע היכן וכיצד לדרוך.

אופציה שנייה שנחשבת אף היא פופולארית, שימוש במשחות מסוגים שונים. החל ממשחות נגד כאבים וכלה במשחות סיניות. צריך למרוח אותו בזמן ובמקום הנכון ולעסות את המקום על מנת שיתחמם.

אופציה שלישית, שימוש במרכיבים של חום וקור. ניתן לשים במקום כרית חימום מיוחדת או להשתמש בקרח. השינויים בטמפרטורה יכולים לשחרר את המקום בצורה טובה.

אופציה רביעית, ביצוע תרגילי פיזיותרפיה שונים. כאן יש להיעזר בפיזיותרפיסט אשר ילמד אותנו כיצד להזיז את הצוואר לאט לאט ובצורה בטוחה מבלי לגרום לעצמנו נזק. אנחנו נצטרך לבצע תנועות קדימה ואחורה על מנת שנוכל להגיע לטווח התנועה הנכון, זה שהיה לנו לפני שהצוואר שלנו נתפס.

לסיום, צוואר תפוס הוא לא עניין מורכב אך עלינו להישמר היטב על מנת שלא נגרום לעצמנו נזק משמעותי יותר בהמשך.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סירוס כלבים – למה עושים את זה?
אחד הטיפולים המומלצים לכל כלב הוא סירוס. מדובר על טיפול כירורגי בו מביאים את הכלב אל וטרינר 24 שעות בתל...
קרא עוד »
דצמ 02, 2019
טיפול בבחילות בהריון
נשים רבות סובלות בזמן ההריון מבחילות מרובות והקאות. מן הסתם מדובר בבעיה שאיננה נעימה, הקאות מרובות...
קרא עוד »
ספט 21, 2021
פורמולות טבעיות לבריאות מינית
אם אתם רוצים לשפר את הבריאות המינית שלכם כמו גם לשפר את מערכות היחסים האינטימיות בחייכם - חשוב שתדעו...
קרא עוד »
ספט 05, 2018