5 טיפים לוויסות רגשי ושליטה בכעסים

ויסות רגשי

כל אחד יודע בדיוק מהם הכפתורים אצלו שאם לוחצים עליהם הוא מתעצבן. כל אחד גם מגיב אחרת כאשר הוא מתעצבן ולעתים רבות העצבים יכולים להגיע לרמה של חציית גבולות וסכנה ממשית. כאשר יודעים כיצד לשלוט בכעסים ולווסת את הרגשות החולפים, החיים הופכים לפשוטים יותר, פחות מעצבנים וניתן לחוש בשינוי של ממש בתחושות וברגשות החולפים בכל רגע נתון. 

לוויסות רגשי ולשיטה בכעסים יש טיפים רבים מתוכם בחרנו עבורכם 5:

התחילו לשים לב

בהתחלה אולי יהיה לכם קשה לתפוס את עצמכם ברגע האמת כאשר אתם עצבניים אבל השלב הראשון בוויסות רגשי ושליטה בכעסים הוא לזהות את הכעס כשהוא פועל ולדעת כיצד לשלוט בו ולאט לאט לשחרר אותו. נסו לשים לב מתי אתם מתעצבנים, ממה אתם מתעצבנים ומה מעצבן אתכם שהסביבה הקרובה שלכם עושה. 

נסו לעצור

לא משנה מה אתם עושים באותו הרגע, גם אם אתם בעיצומו של ויכוח, נסו לקחת את עצמכם לאחור ולעצור את מה שקורה. אם הדבר מצריך ממש הליכה והתרחקות ממקור הכעס, עשו זאת, (ראו דוגמא בלינק)

מצאו רגע של שקט

כל אחד מוצא את הדרך שלו להירגע מהעצבים הגועשים אך התרגול בשליטה על הכעסים יכול להוביל אתכם עד לפתירת הכעסים וכן בעזרת תרגילים מסוימים להירגע בכמה דקות בלבד. 

נסו להסתכל מבחוץ על התקרית

לאחר שאתם נרגעים ממה שעיצבן אתכם, חשוב לנסות להבין איך הייתם רוצים להגיב אילו הייתה ניתנת לכם ההזדמנות להגיב וללא עצבים כלל. 

אל תפסיקו

כשעובדים על וויסות רגשי ושליטה בכעסים, החזרתיות שבתרגול חייבת להימשך כל עוד אתם נמצאים במצב נפיץ וללא הסבר של ממש. אימונים חוזרים על נשימות והבנה מלאה מהיכן העצבים נובעים חייבת לחזור על עצמה מדי יום בכדי שתצליחו לעבור מהכעס והלאה ממנו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מקרה חירום – וטרינר חירום לחיות בית
יש לנו הרבה חיות מחמד בבית ובחיים שלנו. בשל גודלם הקטן, אנו מתעלמים מהם בקלות. הם לא דורשים תשומת לב...
קרא עוד »
נוב 25, 2022
מדוע כדאי לפנות אל טיפול זוגי בחיפה?
זוגות רבים עומדים במצבים של משרד, ועבור רובם ייתכן כי זהו משבר שיוביל בסופו של דבר לפירוק הקשר. לעיתים...
קרא עוד »
אוג 07, 2016
BCAA – מה זה ולמה הגוף שלנו צריך את זה
ספורטאים רבים ומפתחי גוף יודעים ששמירה על מסת השריר זה לא דבר פשוט בכלל. יתרה מכך, שיפור ביצועי סיבולת...
קרא עוד »
נוב 23, 2016