איזה מצבים נחשבים כרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינו ביטוי שמאגד בתוכו מקרים בהם גורם רפואי כל שהוא לא התנהל נכון וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. הרשלנות הרפואית עלולה להתבטא באופנים שונים, אשר הצד המשותף לכולם הוא התנהלות לא אחראית מספיק ואי ניצול הידע הרפואי במלואו לטובת המטופל, קראו עוד באתר של עורך דין נזיקין אלי מאור.

פירוט מצבים שנחשבים רשלנות רפואית

  • אבחון שגוי – תורת האבחון זו תורה עיקרית ובסיסית מאוד ברפואה. כאשר האבחון שניתן שגוי או לא מדויק, גם הטיפול כולו יתנהל לא נכון. אמנם הדבר מהווה אתגר אמיתי, וגם רופאים מומחים עלולים לטעות. אבל כאשר הטעות נגרמה בגין התנהלות רשלנית – הדבר עשוי להיות מוגדר כרשלנות רפואית.
  • טיפול לא מתאים – לבעיות בריאות קיימות מציע הרופא טיפולים מתאימים. אם כי כדי להתאים את הטיפול חובה לבדוק ביסודיות רבה את התיק הרפואי של המטופל. כי במידה וניתן טיפול שאינו מתאים, כגון תרופה בעלת מרכיב שהמטופל רגיש אליו וכדומה, התוצאות עלולות להיות עצובות מאוד. שכן הנזק יהיה רב על התועלת.
  • טיפול שגוי – במקרים בהם ניתן טיפול שגוי בעקבות תאונת עבודה למשל, מטופל יוכל להגיש תביעה. טיפול שגוי הינו טיפול שההחלטה לגביו התקבלה בטעות. וזאת בלי לבדוק את האפשרויות הנוספות, בלי לוודא כי זהו הטיפול הנכון במצב הנוכחי וכן הלאה. טיפול כזה כרוך לא פעם בנזק, ומעבר לכך – הוא ניתן במקום הטיפול הנכון שעשוי היה להועיל ולרפא את החולה. במקרה זה כדאי להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה המתמחה גם בתחום הרשלנות הרפואית.
  • אי זיהוי – כאשר קיימת תופעה כלשהי חשוב לזהות אותה במועד. כי כל כך הרבה תופעות ניתנות לריפוי בשלב התחלתי, אך מאוחר יותר יהיה מאוחר מידי. במידה ובוצעה בדיקה אך לא אובחנה תופעה בגין בדיקה רשלנית, הדבר ייחשב לרשלנות רפואית ויהווה עילה להגשת תביעה נגד הגורם הרפואי שטיפל בחולה.

>קבלו מידע על רשלנות רפואית קרע דרגה 4

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפולים נפשיים
אנשים בנויים גוף ונפש כאשר האחד מזין את השני בתוך מערכת סימביוטית  שמחייבת הבנה מלאה של שני אלה כדי...
קרא עוד »
אוק 18, 2018
מוצרי אורתופדיה למבוגרים
מוצרים אורתופדיים למבוגרים מיועדים לספק הגנה, תמיכה ונוחות לגוף. תעשיית האורטופדיה היא שוק ענק עם...
קרא עוד »
אפר 22, 2023
הרמת סינוס סגורה
לקראת ביצוע ניתוח השתלת שיניים מלאכותיות, יש להתאים את חלל הפה לקראת התהליך. יש מקרים שחלל הפה מתאים...
קרא עוד »
מאי 24, 2021