האם ניתן לטפל בחרדה ללא תרופות?

האם ניתן לטפל בחרדה ללא תרופות?

חרדה חברתית, חרדה לפני בחינות, פוביות, סטרס: כל אלה משבשים מאד את איכות החיים שלנו וגורמים לנו להסתגר, לסבול פיזית ונפשית, ולקיים אורח חיים שלא תמיד מגשים את המטרות והשאיפות שלנו.  

על פי ממצאים של סקר בריאות הנפש שנעשה בשנת 2018 – סקר שנערך במדינות מתקדמות – נמצא שבישראל, אדם אחד מכל 6 אנשים בוגרים סובל מחרדה. החרדות הן קיומיות, קשורות לסיטואציות מסוימות, לאנשים, לבעלי חיים, לביטחון כלכלי ואישי ואפילו קשורות לפחד ממוות. 

מרבית האנשים שסובלים מחרדות וגם מדיכאון בוחרים ליטול תרופות אותן מציעים רופאים ופסיכיאטריים ביד רחבה, באתר http://adishnider.co.il תוכלו לקרוא על אלטרנטיבות לנ"ל.

אבל מדוע כדאי לעיתים לנסות לטפל בנושא ללא תרופות?

מי שינסה לטפל במצב מבלי ליטול תרופות כימיות, יוכל לאפשר לעצמו מרחב טיפולי נכון וללמוד טכניקות הרגעה עצמית שאינן דורשות תרופות ממכרות. 

כיצד מטפלים בחרדה ללא כדורים?

טיפול בחרדות נעשה באמצעות שיטות וטכניקות שונות כמו טיפול NLP שעובד על התת מודע (הכירו את המטפל NLP עדי שניידר), מזהה את הטריגרים לחרדה ומאפשר שינוי דפוסי חשיבה באמצעות טכניקות שונות כמו דמיון מודרך. שיטה זאת הפכה נפוצה בתחום הפסיכולוגיה ומשתמשים בה מטפלים רבים.

בין היתר יש את מי שיבחר בשיטות טיפות כמו DBT שיטה שנועדה לאפשר התנהלות נכונה יותר בחיי היום יום ועבודה על יחסים בינאישיים תוך התמודדות עם פחדים. 

גם פסיכותרפיה עוזרת לטפל בחרדות ומספקת שיטות יעילות למדידת חרדה תוך מבט על המציאות וניהול רישומים וטבלאות באופן שעוזר להרגיע חרדות. בין היתר, עבור מי שסובל מחרדה מומלץ לתרגל מדיטציה ולהחיל עם תרגול מיינדפולנס (קשיבות). 

פעילות גופנית מתונה כמו יוגה, פעילות אירובית, ריצה והצעידה באוויר הפתוח גם הם תורמים לאיזון רגשי, זאת בשל האנדורפינים שמשתחררים בגוף בעת הפעילות העוזרים לאזן את הנפש ולשמור על הבריאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט