האם אתה מכור לאלכוהול?

האם אתה מכור לאלכוהול?

השאלה הראשונה שאדם נשאל כשקיים חשש שמא הוא אלכוהוליסט, זה האם הוא מכור לאלכוהול. השאלה נשאלת כמובן באופן רטורי, שכן השואל יודע את התשובה אך הוא מצפה שהנשאל יענה לו תשובה כנה. סביר להניח שאם הוא מכיר בערך הבעיה איתה הוא מתמודד, אז הוא אכן יענה תשובה כנה וישיב באופן חיובי. אם הוא משיב תשובה שלילית, סביר שהוא לא באמת מוכן להודות שהוא מכור ויש לו בעיה. 

הרבה פעמים אנשים שמתבוננים מהצד, נוטים לחשוב על אנשים ששותים שהם אלכוהוליסטים. לעיתים הם צודקים, אך זה לא תמיד כך, שכן יש מצבים בהם אנשים שותים אלכוהול והם אינם בהכרח מכורים. לא כל בן אדם ששותה בירה בערב הוא בהכרח מכור, וגם אם שותים פעם בכמה זמן 3-4 בירות, זה לא אומר שמתמודדים עם בעיה של אלכוהוליזם. 

אנשים מכורים לאלכוהול נמצאים על ספקטרום מאוד רחב. אלה יכולים להיות אנשים שכל השבוע לא ישתו, אך כשיגיע סופשבוע הם ישתכרו ללא הפסקה, אלה יכולים להיות אנשים שלא שותים באופן יומיומי, אך ברגע שמתפנה להם זמן מהעבודה, הם לא מפסיקים לשתות. כמובן יש גם אנשים ששותים באופן קבוע, יומיומי, כמויות כאלה ואחרות, שלעיתים רק סיוע חיצוני כמו של המרכז לטיפול וייעוץ יוכל לעזור בבעיה.

כיצד יודעים אם מכורים לאלכוהול

יש כמה נקודות שיכולות ללמד אותנו אם אנחנו מכורים או לא:

ראשית, אם אנחנו מרגישים צורך פיזי לשתות. למשל, אם אנחנו מרגישים מצוקה כשאנחנו לא שותים.

שנית, אם אנחנו מוכנים להשקיע הרבה מאוד מאמץ בשתייה וכן בהסתרתה. זה כמובן תלוי במינון ובמה שאנחנו מוכנים לעבור בשביל זה (סביר להניח שנער בן 16 יעשה מאמץ עילאי להסתיר שהוא שתה בירה מהוריו, זה לא אומר שהוא אלכוהוליסט)

שלישית, מה ההשפעות הנלוות לכך. בין אם זה מבחינה נפשית, בין אם זה מבחינה חברתית, משפחתית. אם האלכוהול משנה את מערכת היחסים, אם האלכוהול גורם למריבות וכדומה, ואתם בוחרים בצד של האלכוהול, סביר להניח שאתם מכורים. זה זמן טוב לעבור טיפול גמילה, זה זמן טוב לטפל בבעיה באופן מהותי וקפדני. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רישיון לקנאביס רפואי – איך זה עובד
המעמד החוקי של קנאביס רפואי משתנה ממדינה למדינה. במדינות מסוימות, זה חוקי להחזיק, לטפח ולהשתמש...
קרא עוד »
אפר 09, 2023
החזר מס הכנסה לחולי סרטן
בהתאם לסעיף 9 (5) לפוקדת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי המוגדר כנכה 100% ו/או נכה המתמודד עם מספר מחלות שדרגת...
קרא עוד »
פבר 10, 2022
ניתוח אף רחב
ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מנתח אף. כדאי להימנע ממנתחים שמבצעים יותר מדי ניתוחים מדי...
קרא עוד »
נוב 19, 2022