פריצת דיסק – מה זה אומר

ה"דיסקים" בעמוד השדרה, ממלאים תפקיד מכריע בגב התחתון, משמשים כבולמי זעזועים בין החוליות, תומכים בפלג גופו העליון ומאפשרים מגוון רחב של תנועות לכל הכיוונים. כל מה שרציתם לדעת על פריצות דיסק במאמר זה.

פריצת דיסק – מה זה אומר

אנשים רבים בעולם סובלים בפריצות דיסק ברמות שונות. ישנם כאלה שאינם מסוגלים להזיז את גופף לשום צד ואחרים, שתזוזה מסוימת בלבד, עלולה לגרום להם לכאב עז.

תסמיני פריצת דיסק מתחילים בדרך כלל ללא סיבה ברורה. או שהם עלולים להתרחש כאשר אדם מרים משהו כבד או מסובב את הגב התחתון, תנועות שמעניקות לחץ נוסף על הדיסקים.

פריצות דיסק מותניות

פריצות דיסק מותניות הן בעיה רפואית נפוצה, והן לרוב משפיעות על אנשים בגילאי 35 עד 50. לא כולם סובלים מהם בצורה קשה כך לפני שזה עלול להתרחש, חשוב כבר בתחילת הכאב לגשת לרופא מומחה להמשך טיפול.

דרכי התמודדות על פריצת דיסק

מנוחה ארוכה, יכולה להקל על הנפיחות בגב ולתת לגב זמן להחלים. בזמן שהגב כואב, הימנע מפעילות גופנית ופעילויות אחרות בהן אתם צריכים להתכופף או להרים דבר כבד.

הרופא שלכם עשוי להציע לכם מונחה של כמה ימים במיטה. מנוחה במיטה היא בסדר לפרק זמן קצר, אך אל תישארו בתנוחה שאינה תורמת לתזוזת הגוף יותר מיום אחד או יומיים. אתם צריכים להמשיך לנוע כדי שהמפרקים והשרירים שלכם לא יתקשו.

אתה יכולים, בנוסף, גם להשתמש בקרח ובחום כדי להקל על הכאב שלכם. פשוט הניחו שקית קרח או מגבת רטובה וחמה על אזור הגב הכואב. אתם יכולים להחליף לסירוגין בין חום וקור, או להשתמש במה שמרגיש לכם הכי טוב.

רוצים לקבל פרטים נוספים? הכנסו עכשיו לאתר של מרפאת KMEDIC.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ביטוח לישראלים בחו"ל במסגרת רילוקיישן
רילוקיישן הוא החלום של אנשי מקצוע רבים, בעיקר בתחום ההייטק או התעשייה הטכנית. זאת מאחר ובסיסי החברות...
קרא עוד »
יול 17, 2015
טיפול באורטיקריה באמצעות רפואה סינית
אורטיקריה הינה מחלת עור שיכולה להופיע בכל גיל והשכיחות שלה באוכלוסיה עומדת על כ- 20%. המחלה מאופיינת...
קרא עוד »
ינו 28, 2016
5 דברים שלא ידעתם על צ׳י קונג
צ'י קונג מהווה חלק בלתי נפרד מהרפואה הסינית, היות ומדובר על תרגול גופני שכל אחד יכול לבצע, בכל גיל ובכל...
קרא עוד »
יול 27, 2020