על מי מוטלת האחריות על פגיעה ברחוב?

פגיעה ברחוב

לא הרבה יודעים אך אם נפצעתם באמצע הרחוב, ללא שום קשר לגורם כלשהו, תוכלו לתבוע את העירייה. כך כמובן גם במגרש השכונתי, בפארק האזורי ובכל מקום שבו חוויתם פגיעה פיזית מליקוי כזה או אחר של הבניה. 

על מי מוטלת האחריות על פגיעה ברחוב?

כידוע, כל אחד מאיתנו יכול באיזושהי צורה ודרך למעוד בעת הליכה סתמית ברחוב. במקרים מסוימים, הנפילה עלולה לגרום לנזק של ממש ובמקרים אחרים אף למקרים קיצוניים של מוות. 

כאשר תאונה מתרחשת לאדם במרחב ציבורי, ייתכן לעתים שניתן לייחס אחריות לרשות המקומית. בפרט כאשר האירוע היה כתוצאה ממכשול שהרשות האזורית הייתה צריכה והיית יכולה להסיר אותו מבעוד מועד.

נפלתי ברחוב ונפצעתי – למי פונים?

מדי שנה, מונחות לפתחן של הערכאות בישראל לא אחת ולא שתיים תביעות פיצויים על נפילה ברחוב ובכלל בתחום נזקי גוף בגין תאונות מיותרות. זהו גם עניינו של פסק הדין הבא, שניתן על ידי בית משפט השלום בבירה בעקבות תביעה שהוגשה נגד עיריית ירושלים.

א', תושבת ירושלים בשנות ה – 28 לחייה, טענה כי נפלה במדרכה ליד חורשה חורשה בעיר כשהיית בדרך לביתה. בעקבות התאונה, פונתה הצעירה לבית החולים על ידי אמבולנס, וכאשר שבה עם בנה למקום האירוע באור יום, היא ישר הבינה כי המקרה נגרם בגלל ברזל בולט מן המדרכה.

אל מי לפנות אם רכבי נכנס לשקע בכביש?

ובכן, כמו במקרים אחרים וגם במקרים שציינו לעיל, ניתן יהיה לפנות לרשות המקומית לצורך המצאת פיצויים הולמים לנפגע. ישנם דרכים לעשות זאת ובכל מקרה כדאי שזה יעשה על ידי עורך דין טוב ומקצוען שמכיר את ההתנהלות מול הגורמים המשפטיים לצורך תביעה.

עורך דין טוב כמו בכתובת זו יידע להביא לכם את הפיצויים הטובים ביותר לאחר תאונה במתקן או בקרקע השייכת לעירייה. רצוי מאוד לנסות להגיע להסכם קודם כל עם העירייה או הגוף האחראי עם המקום ורק לאחר מכן, אם אמצב אינו מסתדר בצורה טובה ואתם חשים נפסדים, גשו לעורך דין, כדי שייצג אותכם מול הגופים הרלוונטיים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לכבד שומני יש פתרון
ישנן סוגים רבים של מחלות שעלולות לתקוף כל אחד מאיתנו, ומחלה אחת כזו נקראת כבד שומני....
קרא עוד »
אוג 25, 2013
קרוהן היא מחלה שחשוב להיות מודעים אליה
מתוך מגוון עשיר במיוחד של מחלות שכל אחד מאיתנו עלול לחלות בהן, אין ספק שמחלה כמו קרוהן היא מחלה שאתם...
קרא עוד »
יול 18, 2014
אובדן כושר עבודה עקב תאונת עבודה – איך להתמודד
תאונת עבודה יכולה להיות חוויה משנה חיים, במיוחד כאשר היא גורמת לאובדן כושר עבודה. ההשלכות הפיזיות,...
קרא עוד »
יונ 11, 2023