כאבי בטן אחרי האוכל: למה זה קורה?

כאבי בטן אחרי האוכל

לא פעם אחרי שאנחנו מסיימים לאכול, אנחנו חשים כאב בטן, כאב מציק שיכול להשכיח מאיתנו את כל ההנאה מהארוחה. למה זה קורה ומה אנחנו יכולים לעשות בשביל להימנע מכך? ריכזנו בעבורכם מידע בנושא.

כאבי בטן אחרי אוכל, לא גזירת שמיים

הרבה פעמים אנחנו מרגישים רעב עצום שנובע מהיעדר אכילה נכונה או מסיבות אחרות, מה שוגרם לנו לעשות את הדבר הטבעי ביותר – לאכול.

הבעיה היא, שלא פעם, אחרי הארוחה אנחנו חשים כאב בטן חד ומציק, בין אם זה בשל המזון שאכלנו ובין אם מסיבות אחרות. לשמחתנו ישנם מתכונים מומלצים להתמודדות עם כאבי בטן אחרי האוכל. אך לפני שנציג אותם, נסביר בקצרה למה אנחנו חשים כאבי בטן.

ישנן סיבות רבות מדוע אנחנו עלולים לחוש כאבי בטן אחרי ארוחה. החל מעניין פשוט ולא נעים, כמו מנה מקולקלת שאכלנו, המשך בזה שייתכן ואכלנו הרבה מדי ומהר מדי מבלי לקחת הפסקות, דבר שקורה לא פעם כשחשים תחושת רעב, וכלה בכך שייתכן ואנחנו מתמודדים עם מחלה מסוימת מבלי לדעת. לעיתים מדובר במחלה פשוטה ולעיתים במחלה רצינית ומשמעותית. לכן חשוב שאנחנו נבדוק את העניין אם הוא חוזר על עצמו.

אילו מתכונים יכולים לעזור לנו?

אחת ההמלצות הפופולאריות ביותר, ובצדק, היא לשתות כוס תה ירוק אחרי ארוחה גדולה, זה יכול להקל על מערכת העיכול ולאפשר לאוכל לרדת בצורה נוחה ופשוטה. רצוי מאוד לצרוך תה מר ללא סוכר, זה יכול להגביר את הייצור של מיצי המרה שאנחנו נזדקק להם.

מעבר לכך, רצוי מאוד לצמצם באופן ניכר אוכל קשה, אוכל שלוקח לו להתעכל, אוכל כבד כמו בשרים למשל, כמו כן מוטב לצמצם צריכה של מזון עם חומציות וכן להקטין ככל שניתן צריכת מזון שיש בו נוזלים.

כאמור, מאחר ולא פעם הכאב נוצר כתוצאה מאכילה לא מבוקרת במהירות, הרי רצוי גם להקפיד על כך שאנחנו נאכל מעתה בכמויות קטנות, בצורה מסודרת ולאט. זה אומר לקחת הפסקות בין ביס לביס, בין מנה למנה, לתת לאוכל להתעכל כמו שצריך לפני שאנחנו עוברים למנה הבאה.

בתיאבון!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 פרמטרים שחשוב לבדוק לפני שמחליטים על חברת סיעוד
אף אחד אינו אוהב להיות תלוי באחרים, אך לעיתים זהו צעד בלתי נמנע. ישנם מצבים מסוימים שגורמים לנו להזדקק...
קרא עוד »
ספט 30, 2020
ct  ריאות
בדיקת CT ריאות, היא אחת הבדיקות הנפוצות והחשובות ביותר שיש. בדיקה זו מאפשרת לאבחן את מצבם של האיברים...
קרא עוד »
יול 19, 2017
מתאמנים בבית? סט הכלים הבסיסי המומלץ בעבורכם
מתאמנים רבים אינם פוקדים את חדר הכושר באופן קבוע, ותחת זאת הם עורכים את האימונים בביתם. הפרטיות...
קרא עוד »
פבר 26, 2020