מהי דחיינות ומדוע מומלץ לטפל בזה

מהי דחיינות

שלושה "סטלנים" יושבים בבית הכלא ומתכננים בריחה, אשר תצא אל הפועל עוד כשעה. זה שיושב על צריכת אסיד, מספר לחבריו על תכנית שבה "הם יתאדו לבועות, יצאו דרך חור המנעול ומשם יזנקו כמו כוכבים נופלים מעבר לחומה ומשם אל החופש". זה שצרך אקסטזי, מסביר במהירות איך "ימלטו מידיהן של השומרים בריצה מהירה, וינטרלו בעזרת מוחם הקודח את מערכות האזעקה". וזה שצורך קנאביס מלהג בתורו "אולי נעשה את זה מחר?".

דחיינות היא בעיה קשה שאינה נוגעת רק למי שצורך סמים משני תודעה. כיום, סובלים מדחיינות לא מעט ילדים בני נוער ומבוגרים – מה שמשבש במידה רבה את אורח חייהם. אבל ממה נובעת דחיית המשימות? וכיצד מטפלים? כל המידע בהמשך וגם כאן בהרחבה.

דחיינות כשמה כן היא והיא נוגעת לאנשים שנמנעים מביצוע משימות מטלות ופעולות בחיי היום יום. בדרך כלל מדובר על פעולות שקשורות לסידורים, בירוקרטיות ואפילו אל סיטואציות חברתיות, בעוד שיש מי שמקשר את הבעיה גם לחרדות, הפרעות קשב וריכוז, דיכאון ואפילו פרפקציוניזם.

אבל למה ולמי זה קורה?

דחיינות קורית בדרך כלל בשל מאפיינים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים, כאשר תפקודים של קליפת המוח אינם מספקים את האנרגיה ואת החלקים שמפעילים את יכולות הניהול. לעיתים, פגיעה בקליפת המוח עלולה לפגוע בקשב של האדם ובתפקודי המוח שמובילים להפרעות ביכולות הארגוניות. מבחינה פסיכולוגית, ישנם גורמים כמו חרדה, תחושת תבוסתנות, לקויות למידה ובעיות של הערכה עצמית נמוכה וחשש מכשלון, תוך מתן תירוצים לאוזלת היד.

כיצד מטפלים?

החדשות הטובות הן כי ניתן לטפל בדחיינות על ידי  מומחים בתחום ובעזרת פסיכולוגים. כיום, שנים לאחר שאנשים שתויגו כ"עצלנים" ללא עוול בכפם, התגלו אותם נאשמים כמי שסובלים מדחיינות. מהאבחון, נולדו  טיפולים קוגניטיביים שניתן להתאים מידת העצימות למטופל.

בכך אפשר לטפל בשיטת CBT המאפשר להתמודד עם נושאים של חרדות, דיכאון, פחדים, דימוי עצמי נמוך, דחיינות בעיקר, בעיות קשב וריכוז (קראו גם על הפרעת ADD), היעדר בטחון עצמי ועוד. באמצעות טיפול מתאים, אפשר להתחיל לנהל את החיים ולפנות אל משימות בצורה טובה ונעימה יותר. אז זה הזמן לאבחן את הסיבה לדחיינות, ולאחר מכן לגשת לקבלת טיפול מתאים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם ניתן לטפל בחרדה ללא תרופות?
חרדה חברתית, חרדה לפני בחינות, פוביות, סטרס: כל אלה משבשים מאד את איכות החיים שלנו וגורמים לנו להסתגר,...
קרא עוד »
אוג 23, 2020
תוספי תזונה
היום כבר כמעט כולם מבינים את החשיבות של תוספי תזונה. מדובר למעשה על הדרך הפשוטה והיעילה ביותר, על מנת...
קרא עוד »
מרץ 23, 2021
5 טיפים לבחירת חזיית הנקה
אם בחרת להניק את ילדך, את בוודאי מודעת ליתרונות הטמונים בהנקה, כגון: תזונה מאוזנת יותר עבור התינוק,...
קרא עוד »
מאי 02, 2019