מה דעתה של הדת על טיפול פסיכולוגי

טיפול דינמי

יש כאלה שטוענים כי העולם שלנו היום הוא יותר 'פסיכי' ממה שהוא היה עד לפני שנים לא רבות. האם זוהי הנחה נכונה?

אז האמת היא שיש לאמירה הזו שתי סיבות ועל כן היא נאמרת ונשמעת שוב ושוב.

ראשית ישנה הסיבה הראשונה שהעולם שלנו היום הוא מלא בתחרות, עמוס בסיבות הגורמות לסטרס ויש יותר מידי ידע זמין בכל תחום ובכל נושא, עד שרבים וגם טובים אינם מצליחים להתמודד עם כל אלו וזקוקים לבסוף לעזרה פסיכולוגית.

הסיבה השניה המובילה לאמירה הזו היא המודעות שעלתה בכל מה שקשור לנושא של בריאות הנפש. מה שאומר שאין כאן באמת החמרה של המצב הנפשי שלנו אלא שהיום כולם כבר יודעים לשים את האצבע על תופעות שונות ולהפנות את מי שסובל לקבלת טיפול פסיכולוגי. זה אומר שגם אנשים שבעבר לא ממש התייחסו אליהם כאל אנשים הזקוקים לטיפול, הרי שהיום המודעות כל כך גבוהה כך שכל מי שמאובחן איכשהו כסובל מבעית נפשית ברמה כזו או אחרת, מיד מופנה לקבלת טיפול פסיכולוגי.

פסיכולוגיה ודת

כאשר אנחנו מדברים על פסיכולוגיה בעולם הדתי אנחנו חייבים להתייחס בצורה שונה. העולם הדתי אינו מתנגד כלל וכלל לנושא של הטיפול הנפשי. ההיפך הוא הנכון. הציבור הדתי והחרדי אמון על הפסוק – ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, כאשר הנפש היא בהחלט דבר יקר ערך וחושב שזוכה לתשומת לב רבה מאוד. ברור כי כאשר הנפש סובלת חובה לטפל בה ולהעניק לה את מה שהיא רוצה, צריכה ומחפשת.

אך כאן חשוב לשים לב כי האדם הדתי לא יוכל להתרפא מטיפול נפשי שאינו מתאים לו ולהשקפת עולמו. כאשר הטיפול דינמי הוא על ידי אדם שאינו מכיר את אורח החיים הדתי הוא לא יודע והוא לא מכיר את החוויות שעוברים על האדם הדתי, הרי שהוא לא באמת יוכל לתת את המענה המקצועי הנכון. זה אומר שהטיפול כלל לא יהיה אפקטיבי.

על כן, חשוב לשים לב כי כאשר באים לחפש מטפל פסיכולוגי לאדם דתי, פונים אל איש מקצוע כמו יואב אריה לוי הקרוב לעולמו כי רק הוא ייטיב לתת את המענה המקצועי והנכון.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גמילה מכדורי שינה – חשוב להכיר
נדודי שינה הם תופעה המוכרת היטב לאנשים רבים בקרב גילאים שונים ונראה כי הרפואה המתקדמת מאפשרת לאותם...
קרא עוד »
פבר 10, 2017
פריצת דיסק – מה זה אומר
ה"דיסקים" בעמוד השדרה, ממלאים תפקיד מכריע בגב התחתון, משמשים כבולמי זעזועים בין החוליות, תומכים בפלג...
קרא עוד »
דצמ 26, 2020
קרוהן היא מחלה שחשוב להיות מודעים אליה
מתוך מגוון עשיר במיוחד של מחלות שכל אחד מאיתנו עלול לחלות בהן, אין ספק שמחלה כמו קרוהן היא מחלה שאתם...
קרא עוד »
יול 18, 2014