הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים – איפה זה פוגש אתכם

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים – איפה זה פוגש אתכם

הפרעות קשב וריכוז (ADHD) אצל ילדים היא תופעה שכיחה במיוחד ואפילו רבים מהילדים מאובחנים בה. למעשה מדובר בהפרעה התפתחותית שמקשה על הילדים את התפקוד בכל הקשור לריכוז, לעיבוד נתונים, מיון ומיקוד. המיקוד שלהם מתפזר למגוון גירויים סביבתיים ועל כן הם מתקשים להתרכז ולהכיל את המידע שהם צריכים לקלוט. כך למעשה נוצרים קשיים בלימודים במסגרת כיתתית וכן הפרעה זו יכולה להיות מאופיינת גם בצורות התנהגות שונות וקיצוניות.

מאפיינים של הפרעות קשה וריכוז:

כמו במקרים של בעיות זוגיות הדורשות טיפול לזוגות מקצועי, כך הפרעות קשב וריכוז יכולים להיות מאופיינים בקלות אם אתם מזהים חלק מסימנים אלו אצל הילדים שלכם: קל מאוד להסיח את דעתם, הם היפראקטיביים, הם לא שמים לב לפרטים קטנים, הם מתקשים לזכור סדר פעולות כחלק ממשימה גדולה יותר, הילדים בחוסר מנוחה, הם שוכחים הרבה, הם נוטים לאבד את קו המחשבה במהירות, מבולגנים בדרך כלל ועוד. בהתאם למינון ולדחיפות שבה הדברים הקורים כך המקרה חמור יותר ויש לטפל בכך בהקדם.

טיפול באמצעות מטפל מקצועי:

מדובר במקרה נפוץ אצל הילדים ולכן גם יש כלים ודרכים שונות להתמודד עם המצב כמו באמצעות טיפול רגשי. אצל כל ילד המקרה הוא שונה וייחודי עבורו וכך גם דרכי ההתמודדות. על מנת לטפל בילד שלכם בצורה ראויה יהיה צורך לאבחן תחילה את הבעיות השונות שנגמרות ואת שורש הבעיות שבגינן זה קורה. לעתים רבות הקניית ביטחון ותחושת מסוגלות לילדים תסייע להם לפתור את הבעיה. במקרים אחרים הקניית ערכים ותחושות אלה יעזרו לילדים לכל הפחות לשפר את הישגיהם בלימודים ולהתמודד גם במסגרת החברתית.

לקויות למידה:

אחת הבעיות הכי גדולות עם הפרעות קשב וריכוז היא לקויות למידה הפוגעות ביכולות הלימודיות של הילדים ויוצרת פערים לימודיים וחברתיים. אבחון דידקטי מקצועי והממצאים שלו יכולים לעזור לנו לאפיין את הבעיות השונות הנקודתיות שבהן הילד צריך עזרה. בהתאם לכך נוכל להקנות לילד כלים להתמודדות ולחזק את הביטחון שלו ואת תחושת המסוגלות שלו להצליח בלימודים, להתמודד עם מבחנים, להבין את החומר הנלמד בשיעור וזה גם יעזור שלא ליצור פערים חברתיים עם חבריו לכיתה. לפרטים נוספים וקביעת פגישה צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
8 סיבות להתחיל לשתות מיץ עשב חיטה
אנשים רבים תמיד מחפשים את המוצרים שיעזרו להם להוריד במשקל ולשפר את בריאות הגוף שלהם. הרבה פעמים הם...
קרא עוד »
אוק 07, 2015
שיטת פודרה
זהו השלב הראשון ביצירת סגנון חדש של עיצוב גבות בשיטת הפודרה, קבלו מידע באתר של נטע גבות. הוא משמש גם...
קרא עוד »
דצמ 27, 2022
איך מתכוננים להגדלת חזה?
הגדלת חזה היא אחד הניתוחים המוכרים בעולם הרפואה האסטטית, כאשר התחום הולך ומתפתח ברבות השנים, עם הידע...
קרא עוד »
מאי 02, 2019