טיפים כיצד לעבור את ההיריון במשקל תקין ונכון מאת המומחים של הרבלייף

שמירה על משקל בהיריון
  • בהריון את לא אוכלת בשביל שניים

עם ובלי קשר לסוג המזון שתאהבי במהלך ההריון, חשוב להבין כי במהלך ההריון לא באמת אוכלים בשביל שניים, לפחות לא עבור שני מבוגרים. אמנם, בהחלט רצוי להגדיל מעט את צריכת הקלוריות עבור ההתפתחות התקינה של העובר, כ-300 קלוריות ליום ליתר דיוק, אולם מעבר לכך, אין טעם להוסיף אלא אם כן הרופא שלך אמר אחרת.

  • מן הצד השני, אין טעם להתחיל דיאטה דווקא עכשיו

בגדול, ההריון הוא לא זמן להתחיל דיאטות, גם כי כל דיאטה היא מעין ניסוי חדש עבור הגוף, מה שממש לא מומלץ עבור העובר, אולם גם משום שההריון הוא לא תקופה שבהכרח משמינים בה. מטבע הדברים, במהלך ההריון חשוב שאת והעובר תקבלו קודם כל את חומרי המזון החיוניים לכם, ורק אז, בפיקוח רפואי צמוד, אפשר להתחיל לחשוב על שינוי תזונתי. אלא אם כן מדובר בנשים עם צרכים תזונתיים או בריאותיים ספציפיים המחייבים שינוי תזונתי.

חברות רבות כגון הרבלייף מציאות מגוון מוצרים העוזרים בשמירה על אורח חיים בריא כמו כן מגוון מוצרים אלו מתאימים לתקופת שונות בחיים כגון הריון, גיל מאוחר, תקופת ספורט וכדומה

  • עקבי אחרי המשקל שלך (מה שבד"כ יקרה ממילא בקופות החולים)

בישראל קופות החולים מציעות לנשים חבילות מעקב בריאותי מהמתקדמות בעולם, כך שלך נותר רק לנצל את זה. אל תהססי לשאול שאלות לגבי המשקל שלך או להתייעץ עם גורמים רפואיים בנושא.

  • זכרי שלא כל חשק בהריון צריך להשביע בעזרת מזון ובפרט, מתוקים

עבור נשים רבות, גם אלו שעוברות את ההריון בקלות, השינויים ההורמונליים בגוף גורמים לתופעות לוואי כמו עייפות, סטרס, כאבי ראש וכד'. תופעות אלה יכולות לגרום באופן ישיר או עקיף לצריכת מזונות מתוקים למיניהם (בדיוק כמו בתקופה שלפני ההריון). אם את יכולה, נסי לישון יותר, לחלק את המטלות בבית באופן יעיל יותר, או למצוא מקורות מזון בריאים שאינם כוללים כמויות גדולות של שומן או סוכר.

  • זכרי שגם לעלות קצת זה בסדר

מעבר לעלייה הרגילה במשקל בתקופת ההריון (הכוללת את משקל העובר, מי השפיר וכד'). נשים רבות חוות שינויים שונים בגוף שיכולים לגרום בין היתר לעלייה במשקל כתוצאה ממגוון גורמים. במצב כזה, צריך להפריד בין השמנת יתר לבין עלייה ממוצעת במשקל, שגם אם היא כוללת כמה ק"ג עודפים, לא צריך להיבהל ממנה. תמיד טוב לקבל חוות דעת רפואית אם העלייה נראית חריגה וכד', אך באופן כללי, חשוב גם להרבות באהבה עצמית ולא להתייחס לגוף באותם המונחים ששימשו אותנו לפני הלידה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול באגרנות כפייתית
שי גולד , מבעלי חברת שי פינוי דירה העוסקת בענף הפינוי כבר למעלה מ-25 שנה, ביצע לאורך שנותיו המקצועיות...
קרא עוד »
אפר 27, 2017
בית חולים סיעודי
ישנם לא מעט קשישים שמגיעים למצב שבו הם אינם יכולים לתפקד עוד באופן עצמאי וזאת בשל מחלה, מצב פיזי ירוד...
קרא עוד »
יול 19, 2020
טיפול פסיכולוגי אונליין – מה זה?
טיפול פסיכולוגי מרחוק הוא תהליך של שימוש בפלטפורמות מקוונות למתן שירותים פסיכולוגיים. היא משתמשת...
קרא עוד »
יול 24, 2022