על אבחון הפרעות קשב ולקויות למידה

mexp

לא מעט תלמידים אינם מצליחים למצות את הפוטנציאל הטמון בהם מבחינה לימודית ובשל כך, חשים תסכול מתמשך. כדאי מאוד לכל הורה ומורה לדעת שישנם לא מעט תלמידים אשר אינם ממצים את הפוטנציאל שלהם ולא בשל העדר רצון שלהם ללמוד ולהצליח, אלא בשל לקויות למידה או הפרעות קשב שהם סובלים מהם ובגינם הם אינם מצליחים ללמוד כפי שנדרש מהם. תלמיד אשר איננו מצליח ללמוד כראוי על אף שהוא משתדל בכל מאודו וידוע כבעל פוטנציאל, יכול לגשת לאבחונים שיסייעו לבדוק מדוע אותו התלמיד איננו מצליח לממש את יכולותיו השונות בתחום הלימודי וכיצד ניתן לסייע לו.

אבחון קשב וריכוז ולקויות למידה- במה מדובר

לא מעט תלמידים אינם מצליחים ללמוד כראוי במסגרת הכיתתית, מכיוון שהם סובלים מבעיות קשב וריכוז. בעיות קשב וריכוז לרוב יגרמו לתלמיד חוסר מנוחה ואי יכולת לשבת במשך פרק זמן משמעותי מדי במקום אחד. כתוצאה מכך, התלמיד לא יצליח לשבת בכיתה ולא יצליח ללמוד היטב וכמובן, לא יצליח להתקדם. כיום ניתן לאבחן בעיות קשב ריכוז באמצעות מבחנים שונים, כאשר אחד המבחנים לאבחון זה קרוי: מבחן מוקסו. מדובר על מבחן שחלקו נעשה ללא ריטלין וחלקו נעשה לאחר שהתלמיד נטל ריטלין. כך ניתן לגלות האם אכן התלמיד סובל מהפרעות קשב וריכוז. תלמיד אשר סובל מהפרעות קשב וריכוז יכול לבחור לקחת ריטלין או לבחור בטיפול אחר לא תרופתי מבין הטיפולים המוצעים כיום. כאשר מדובר בלקויות למידה, מדובר בתלמידים אשר יש להם את היכולת להצליח בלימודים, אך בשל לקויות שונות כגון: דיסלקציה, דיסקלקוליה ועוד, הם אינם מצליחים להתקדם בלימודים שלהם.

כיצד מטפלים בלקויות למידה

בלקויות למידה ניתן לטפל בשיטות שונות. כיום, הדבר החשוב ביותר שתלמיד יכול לקבל באמצעות אבחון המעיד כי יש לו לקות למידה כזו או אחרת, הוא הקלות בתחום הלימודים. כך לדוגמא: ישנם תלמידים אשר יקבלו פטור מכתיבה, ישנם תלמידים אשר יקבלו הארכת זמן במבחנים, ישנם תלמידים שיקבלו סיוע לימודי ועוד. אין ספק שחשוב לאבחן הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ולקויות למידה בצורה הטובה ביותר וכן, להתאים את הטיפול המתאים ביותר לכל ילד שמתגלה כלוקה בלקות למידה או בהפרעת קשב וריכוז, על מנת שהוא יצליח לממש את הפוטנציאל הטמון בו מבחינה לימודית.

עוד מידע תוכלו למצוא גם באתר של mexp

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חיטוי הבית מקורונה – הפתרון היעיל והנכון
עד שנת 2020, כשאנחנו דיברנו על חיטוי הבית, התכוונו לחיטוי והדברה ממזיקים, מכרסמים וחיידקים מסוימים....
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
4 רעיונות לחדר הכושר המושלם בבית
אם יש לכם חדר מיותר בבית, אם אתם רוצים לשמור על כושר ולעשות זאת בסלון, אם בא לכם לחסוך כסף על חדרי כושר -...
קרא עוד »
מאי 29, 2019
הריון בסיכון גבוה
אין דבר יותר משמח בני זוג מאשר הידיעה שהאישה נכנסה להריון ובסופם של 9 חודשים הם יהיו הורים לילד או...
קרא עוד »
ספט 12, 2016