איך מיינדפולנס עוזר לחרדות

מיינדפולנס עוזר לחרדות

מיינדפולנס או בתרגומה החופשי לעברית הינה קשיבות. הקשיבות, תעזור לכם כנגד החרדות שלכם, יכולה לשמש כאמצעי טיפול בחרדות קטנות וגדולות.

המשמעות הפרקטית של מיינדפולנס הינה שימת לעצמנו ולאופן בו אנו תופסים סיטואציות.

אפשר לתרגל מיינדפולנס בכל רגע ורגע בחיים לאחר שלומדים את הכלים הבסיסיים בקורסים שאנו מציעים.  לא הרבה יודעים שלשיטה הזו יש את הכוח לעזור לכם להתגבר על בעיות חרדה. זוהי תרפיה מבוססת קשיבות לטיפול בחרדה.

 קודם כל למדו לשים לב לעצמכם ולגורמים אשר מביאים אתכם למצב בו אתם חרדים

לא לפחד מהפחד 

תשומת לב היא מרכיב משמעותי בכל פעולה איכותית. אומן מצטיין הוא אומן ששם לב לכל הפרטים, ומקדיש את כל כולו לכך. תשומת לב היא מרכיב חיוני בהצלחה.

שימו לב לעצמכם ולפעולות שאתם עושים בחיים, שימו לב בכל פעולה שאתם עושים, בכל סיטואציה ובכל שעה ביום וכן בלילה. דרך התוודעות ישירה למהותה של החרדה שלכם והשכנת שלום עם מה שמעורר בכם פחדים וחרדות.

רבים מהישראלים חווים תחושת סכנה במקומות סגורים, בשעה בה נשמעת אזעקה, בנפילת טילים או גם בשעת המראה או אפילו בשעת הליכה ברחוב סואן ואנחנו כמעט הופכים לחלק אינטגרלי מתאונת דרכים.

בעת החרדה שחש האדם, הוא יכול לסבול בצורה נרחבת ובמידה רבה  מסימפטומים גופניים, סימפטומים רגשיים וסימפטומים מחשבתיים, וכאשר אלה מופיעים בו הם מפעילים שרשרת של תגובות אשר מחזקות את החרדה. האימון במיינדפולנס mindfulness4u מדגיש טיפוח נוכחות סקרנית ופתוחה במפגש עם החוויה הגופנית של האדם תוך שימת דגש על החוויה המנטלית של האדם בההווה.

 תשומת לב רכה ומקבלת של עצמכם, באופן עיקבי ומוחלט

במיינדפולנס אנחנו משתמשים בתשומת לב רכה ומקבלת. תלמדו להשתמש בכלי היעיל הזה ביום יום שלכם ותרגישו בהבדל המשמעותי.

 תשומת לב שרואה את מה שיש עכשיו ומקבלת אותו כפי שהוא. גם את השיפוטים שמגיעים באופן טבעי אנחנו רואים, וגם אותם מקבלים. הרכות והקבלה מאפשרות לנו לראות את הדברים כפי שהם, וגם להרפות מהם. לראות את השיפוטיות שלנו עולה, לקבל אותה כפי שהיא, ואז להרפות ולתת לה לעבור.

בטיפול באדם בעל חרדה באמצעות מיינדפולנס לא מבקשים להעלים את החוויות שהאדם חווה במהלך התקף חרדה. אלא, קיים ניסיון להפנות קשב לחרדה בלא שיפוטיות וניסיון להדיפה, ולהפחית את ההימנעויות על האדם שמגיעות מתוך החרדות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 טיפים להימנע מהרטבת לילה מאת ד"ר קובי שגיא
הרטבת לילה נחשבת לאחת התופעות המוכרות, הנפוצות והשכיחות ביותר בקרב ילדים. מדובר על אותם ילדים שכבר...
קרא עוד »
ספט 03, 2019
איך לטפל בסבוריאה באופן טבעי ואפקטיבי?
סבוריאה הינה דלקת של העור שלא נובעת מזיהום. מדובר בתופעה נפוצה למדי – 2-3% מהאוכלוסייה סובלים מסבוריאה...
קרא עוד »
מאי 21, 2018
כדורי הרזיה טבעיים – מה חשוב לדעת?
כדורי הרזיה טבעיים הוכחו כיעילים יותר משיטות אחרות כגון דיאטה, פעילות גופנית וניתוח. הם גם מספקים דרך...
קרא עוד »
מאי 07, 2023