לא שומרים בבטן

כל אדם הדואג למראה החיצוני שלו יודע שנפיחות בבטן היא אחת האויבות הרציניות שלו. כשהבטן גדולה יותר מהרגיל, אי אפשר ללבוש את השמלה ההדוקה האהובה ואולי אף יש צורך להגדיל את מספר מידת המכנסיים. אך זו לא הבעיה היחידה. בטן נפוחה גורמת לאי נעימות פיזית, תופעה של גזים ועצירויות ומומלץ לטפל בה במהירות האפשרית.

5 דברים שיכולים לגרום לבטן נפוחה

אם כאבי הבטן שלכם לא עוברים גם הרבה אחרי שאכלתם ארוחה דשנה בשבת ואתם סובלים מנפיחות, אלה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב:

  1. אתם לא עוסקים בפעילות גופנית – ולכן שרירי הבטן שלכם חלשים. כדי לחזק אותם, ניתן לבצע תרגילי כפיפות בטן או להירשם לחוג פילאטיס.
  2. אתם רגישים למזון – רגישות למזון היא אחת התופעות הנפוצות יותר שעלולות לגרום לנפיחות בבטן. ייתכן שאתם רגישים לרכיבים כמו גלוטן או לקטוז. בכל מקרה, ניתן לברר את העניין בקלות באמצעות בדיקות אלרגיה.
  3. אתם אוכלים מזונות "מנפחים" – ישנם מזונות העשירים ברכיבים תזונתיים הבריאים לגופו של האדם, אם כי יש להם נטייה לגרום לנפיחות בבטן. דוגמאות למזונות אלה יכולות להיות פלפל, קטניות, צנון או כרובית. לא מומלץ לוותר לחלוטין על מאכלים אלה, אלא לצמצם במעט את צריכתם.
  4. אתם מכניסים אוויר לפה – זה יכול להיות כתוצאה מאכילה מהירה מדיי או משתיית משקאות מוגזים. אם זה המצב, השתדלו לאכול לאט יותר והקפידו לשתות מים בלבד.
  5. ארוחה מגוונת מדיי – ישנם מזונות שהשילוב ביניהם עלול לגרום לכאבי בטן ונפיחויות, לדוגמה – חומוס וגבינה. כך שאם עד עכשיו נהגתם לאכול ארוחת בוקר ישראלית עשירה במזונות ממשפחות שונות, נסו לצמצם ברכיבים. זה לא אומר שאתם צריכים להסתפק רק בפרוסת לחם ותה, אך זכרו כי תרכובות מזון שונות עלולות לפגוע בתפקודה של הבטן.

גם מים עלולים לגרום לנפיחות

אם עד עכשיו התמקדנו בעיקר במזונות הגורמים לתופעה של בטן נפוחה, אך גם מים עלולים לגרום לבעיה זו. בארצנו החמה מעודדים אותנו לשתות כמה שיותר, אך אנו לא תמיד עושים זאת נכון. יש אנשים ששותים מים בכמויות גדולות בבת אחת, עד כי הבטן שלהם מתנפחת. אם אתם יודעים שזה המצב אצלכם, נסו לשנות את הרגלי השתייה שלכם ו"לפזר" את הלגימות לקטנות ומתונות יותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רופא נשים VS רופאת נשים
לא כל אחת מרגישה בנוח מול רופאים ואנשי טיפול מסוגים שונים, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר על טיפול בבעיות...
קרא עוד »
יונ 28, 2021
מולטי ויטמין
אחד מתוספי התזונה הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא מולטי ויטמין. מדובר על תוסף תזונה טבעי המכיל...
קרא עוד »
יול 07, 2019
טיפול בסוכרת
סוכרת, היא מצב בריאותי כרוני (ארוך טווח), המשפיע על האופן שבו הגוף הופך מזון לאנרגיה. רוב המזון שאנחנו...
קרא עוד »
אוק 20, 2021