שירותי סיעוד – מי צריך את זה?

שירותי סיעוד

שירותי סיעוד הם שירותים אשר להם נזקקים רבים מהאנשים בשלבים שונים בחייהם. כיום שירותים מסוג זה מבטיחים השגחה על המטופל, האכלה שלו, נטילת תרופות בזמן, הפיכת אורח החיים של המטופל לחיוני יותר ונעים יותר תוך קבלת השגחה צמודה וערנית על המטופל.

אם אתם מתלבטים בנושא של שירותי סיעוד ושכירת מטפל סיעודי לאדם קרוב, חשוב שתדעו מי צריך שירותי סיעוד וכיצד אפשר לקבל שירות כזה.

אז מי זקוק לשירותי סיעוד?

שירותי סיעוד מתאימים למגוון אנשים המצבים קשים ומשתנים ביניהם:

  • אנשים הסובלים ממחלות קשות – לשירות סיעודי זקוקים אנשים שפקדו אותן מחלות קשות שאינן מקנות להם את האופציה לתפקד לבד. מחלות כמו אלצהיימר, דמנציה, סרטן, פרקינסון ואף בעיות קשות בראייה או בשמיעה בעיקר בקרב קשישים: דורשות שירותי סיעוד מקצועיים.
  • בעיות פיזיות – נכויות, מוגבלויות ושלל בעיות פיזיות הן כאלה שדורשות טיפול סיעודי, כאשר אדם אהבו זקוק להשגחה צמודה, טיפול, האכלה ורחיצה ולכן חשוב לבחור עבורו מטפל או מטפלת סיעודיים אשר יוכלו להקנות לו את איכות החיים הטובה ביותר.
  • עייפות –  במקרים של קשישים שנחלו טראומות ואירועים קשים בחייהם והם מוגדרים כתשושי נפש, יש לשקול את האופציה לשכירת מטפל סיעודי. עייפות קשה ותשישות הנפש בקרב קשישים מצריכה לעיתים קרובות מטפל צמוד.
  • תאונה – במידה של תאונת דרכים קשה, נפילה מגובה או כל תאונה קשה שמתרחשת: יש צורך בטיפול צמוד של אחיות, אח טיפולי, ומטפלים סיעודיים. במקרים כאלה יש לבדוק את האופציה ואת הזכויות לטיפול מסוג זה.

אז כיצד אפשר לקבל שירות מסוג זה?

על מנת לקבל את השירות, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק את הכיסוי הביטוחי של המטופל. עוד חשוב לברר במוסד לביטוח לאומי את התנאים לקבלת טיפול סיעודי תוך פנייה לכל חברות הביטוח בהן האדם מבוטח.

במידה ואינכם מצליחים למשש את הזכויות שלכם, רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הביטוחים הסיעודיים על מנת לקבל את התנאים המגיעים לאדם המטופל תוך מימוש כלל תנאי זכאותו.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פטריה בפי הטבעת- מהי ? איך נמנע?
פי הטבעת הוא מקום בו חיים רוב החיידקים. זה יכול להיות מקור לזיהום מכיוון שפי הטבעת חשוף לעתים קרובות...
קרא עוד »
אוג 21, 2022
ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
הרבה אנשים לא מבינים את ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות, על פניו נראה שאלו דברים זהים – מקום בו מתגוררים...
קרא עוד »
מאי 19, 2015
נעלי עקב – איך נעל עקב פוגעת בגב שלך?
הגוף שלנו זקוק לתנאים טובים כדי לתפקד היטב. אחד האזורים הרגישים שאסור לנו להתעלם מהם אלו הרגליים...
קרא עוד »
אפר 26, 2022