כל מה שרצית לשאול על פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור הנפוצה ביותר, שאחד הסימפטומים הבולטים שלה הם נגעים על העור שגורמים לגירוד באברים שונים בגוף. זו מחלה שמופיעה אצל אנשים רבים בקרב האוכלוסייה, והיא נחשבת למחלה כרונית.

ניתן להעביר אתה חיים תקינים ולטפל בה נקודתית כל פעם שהיא מופיעה. יש כמה שיטות לטיפול במחלה וכמה סיבות להופעתה, להלן שאלות ותשובות אודות למחלה שרק השם שלה גורם לנו להתחיל להתגרד.

האם מדובר במחלה מדבקת? ממש לא. אין חשש להדבקות מאדם שסובל מהמחלה והיא גם לא עוברת דרך שימוש במגבות של אותו אדם או בבגדים שלבש או בסדינים עליו הוא שוכב.

האם לפרוץ המחלה יש קשר ללחץ נפשי? כן. פסוריאזיס יכולה להיגרם מלחץ או מצב נפשי לא טוב. לפעמים היא תפרוץ לאחר תאונה או משבר, ואלו גם מצבים שיכולים להחזיר אותה למי שכבר סובל ממנה.

האם יש קשר להופעת המחלה בעונות מסוימות? כן. בקיץ כאשר יש חשיפה גדולה יותר לקרני השמש היא מקטינה משמעותית את התפרצות המחלה, בעוד שבחורף כשיש פחות חשיפה לשמש והאוויר יבש, המחלה יכול להופיע. יש גם קשר למצב הרוח שלנו בקיץ, שכן הוא נוטה להיות יותר מרומם, וזה גם יכול להשפיע באופן פחות ישיר להופעת המחלה.

מה יכול להחריף את המחלה? ישנם הרבה סיבות שיכולות לגרום להחרפה של המחלה הן קשורות לתרופות מסוימות או דלקות גרון, נזקים לעור בדמוי שריטות וחבלות. נזקים לציפורניים ומזג אוויר קר במיוחד.

מה השכיחות של המחלה? בקרב האוכלוסייה היום יש לפחות שלושה אחוזים שחולים במחלה, רובה בצורה קלה יחסית. משמע שבארץ יש לפחות 150 אלף איש שחיים עם המחלה.

עם איזה סבון או תכשיר רצוי להשתמש בזמן מקלחת למי שסובל מהמחלה? הכי טוב יהיה לעשות שימוש בסבון שהוא שומני ועדין לעור. כל סבון שאינו גורם לגירוי והוא טבעי יכול להתאים. יש גם שמני אמבט טובים שהם מסייעים להפחתה של הגרד והפחתה של היובש ומומלץ לטפטף כמה טיפות בזמן אמבטיה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פאות רפואיות
לא מעט אנשים נאלצים להתמודד במהלך חייהם עם מצבים שמחייבים אותם לשים פאה על הראש. לא מדובר בהכרח...
קרא עוד »
מרץ 21, 2019
באיזה מצבים מומלץ לעשות דיקור סיני?
דיקור סיני נעשה על ידי מחטים דקות המוחדרות לשכבת העור העליונה ויכול להקל רבות במצבים רבים. נשאלת...
קרא עוד »
פבר 06, 2022
הטיפול שעוד לא ניסיתם ושיכול להועיל לכם מאוד
אנשים שסובלים במהלך החיים מכאבים שונים יודעים היטב למצוא מזור לכאבים זה לא תמיד דבר פשוט. לכן ברור...
קרא עוד »
אפר 27, 2017