רשלנות רפואית בעת אירוע מוחי

רשלנות רפואית בעת אירוע מוחי

אחד המקרים הקשים ביותר איתם אנחנו עלולים להתמודד, לצערנו, הוא מקרה של רשלנות רפואית בעת אירוע מוחי. מדובר על מקרים שמובילים לשבץ מוחי או לאירוע מוחי אחר וכן על מקרים של טיפול רשלני ולקוי לאחר שסופגים אירוע מוחי מכל סוג שהוא.

רשלנות רפואית, כידוע, זה מקרה בו אנחנו או יקירנו לא מקבלים את הטיפול הרפואי הנדרש, טיפול רפואי על פי הסטנדרט המקובל בתחום. זה יכול להיות כתוצאה מחוסר ניסיון, חוסר הבנה, אבחון לא נכון ולצערנו, במקרים לא מעטים גם כתוצאה מטיפול לקוי במזיד. כאשר מדובר על טיפול רשלני בעת אירוע מוחי, זה חמור אף יותר, מאחר ומדובר על מקרים שגם כך נחשבים קשים מאוד, אז אם נוסיף על כך טיפול רשלני, הרי שמדובר במצב שהבעייתיות שלו רק גוברת.

לפני שנסביר כיצד מתמודדים עם רשלנות רפואית בעת אירוע מוחי, חשוב להבין מתי זה יכול להיגרם, באילו שלבים וכיצד יכול לידי ביטוי הטיפול הרשלני.

הדוגמאות הנפוצות ביותר הן, התעלמות מתסמינים או מתלונות של המטופל על מצבו הרפואי, אבחון שגוי של המצב, התעלמות מכל מבדק ובדיקה רפואית, קריאה לא נכונה של תוצאות הבדיקה, טיפול שגוי לאחר האבחון, אי ביצוע בדיקות הכרחיות, התרשלות בבדיקת הרקע הרפואי והמשפחתי של המטופל, וכן במצב של טיפול תרופתי שגוי. סוג נוסף של טיפול רשלני הוא כזה שנעשה במזיד, למשל, כאשר רופא משאיר את המטופל בידיים לא מנוסות או נוטש את הטיפול באמצע מסיבות שונות.

מדובר על מקרים בהם יש סטנדרט ברור של טיפול, סטנדרט שכל רופא אמור להכיר ולדעת כיצד לנהוג במקרה של אירוע מוחי. חשוב לומר, חשוב שאיננו מנוסה או לא מכיר היטב את המקרים, מחויב לפנות או להפנות לרופאים מתמחים בכך.

כיצד מטפלים במצב של רשלנות רפואית בעת אבחון

יש לפנות לעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, לפרט בפניו את המקרה ולהשיג את כל המסמכים שקשורים לטיפול, על מנת שיהיה ניתן להוכיח שאכן נגרם נזק כתוצאה מטיפול רשלני.

עורך דין מנוסה יצליח להוכיח לא רק שנגרם נזק, דבר שהוא מובן מאליו, אלא שגם היתה רשלנות ואם הטיפול היה שונה לגמרי, על פי הספר כפי שהוא היא אמור להיות, הרי שלא היה נגרם נזק למטופל והיה ניתן להתמודד עם האירוע המוחי.

לפני סיום חשוב להדגיש, תביעת רשלנות רפואית בעת אירוע מוחי יכולה להיות מוגשת על ידי בני המשפחה הקרובים, במידה והמטופל לא יוצא ממצבו.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו תחום האוקולופלסטיקה?
כשמדובר בניתוחים פלסטיים, רובנו מכירים פחות או יותר את הטיפולים וסוגי ההליכים השונים. יש טיפולים...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
ניתוח אורטוגנטי
ניתוח אורטוגנטי הוא ניתוח לכל דבר, כולל בדיקות מעמיקות, טיפולים מקדימים ואשפוז. כל מי שנקבע תור...
קרא עוד »
יונ 19, 2017
מתי נדע שיש לנו תסמיני עצירות שמצריכים ללכת לרופא?
ציפייה מורטת עצבים לשירותים עשויה להצביע על בעיה בריאותית. עצירות היא הפרעה ביציאות ורבים מאתנו יחוו...
קרא עוד »
מאי 20, 2021