טיפול בפריצת דיסק

טיפול בפריצת דיסק

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שקשורות לגב היא פריצת דיסק. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם בעיה זו, בפרט ספורטאים וכן כל מי שעוסק בצורה כזו או אחרת, בנשיאת משקלים כבדים. כמו כן, מי שאיננו עוסק כלל בפעילות ספורטיבית ומתמודד עם עודף משקל, גם הוא יכול למצוא את עצמו מתמודד עם פריצת דיסק בשלב מסוים בחייו.

הטיפול בפריצת דיסק יכול להתבצע דרך אמצעים ומאפיינים שונים, בין אם מדובר באמצעים קונבנציונאליים ובין אם מדובר באמצעים אלטרנטיביים. חשוב להדגיש, ככל שנטפל מהר יותר בבעיה כך נקל על עצמנו את עוצמת הכאב מחד, מאידך, חשוב לזכור שמדובר בבעיה טורדנית שחוזרת על עצמה שוב ושוב. אי אפשר להימנע מכך, עם זאת אפשר בהחלט להקטין ולצמצם את עוצמת הכאב וכן להרחיב את פערי הזמן בין פגיעה לפגיעה.

לפני שנסביר כיצד אפשר לטפל בבעיה, חשוב לומר, לפני שאתם בוחרים מסלול מסוים, הקפידו לקרוא עליו, הקפידו לראות האם הוא מתאים לכם והתייעצו עם מומחים בתחום. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם טיפול שאיננו עוזר ורק מחמיר את עוצמת הכאב.

כיצד מטפלים בפריצת דיסק

הטיפול הקונבנציונאלי הוא לפנות אל אורתופד, אשר יבחן את מצב עמוד השדרה, בין אם זה באמצעות צילומים ובין אם זה באמצעים אחרים. אחרי שהוא יבחן, הוא יקבע כיצד ניתן לטפל בבעיה. האם יש צורך בניתוח או שמא מספיק לקחת תרופות שונות.  יש להדגיש שבמקרים מסוימים ניתן גם להשתמש בזריקות שונות להקטנת עוצמת הכאב.

הטיפול האלטרנטיבי בפריצת דיסק יכול להיות דרכים מכשירים מסוימים שבאים לצמצם את עוצמת הכאב ולהקטין את הלחץ של השרירים על המערכת, כמו כן אפשר להשתמש במשחות, דיקור סיני, וכן צמחי מרפא. ההמלצה של מטפלים אלטרנטיביים רבים, היא לשנות גם הרגלי תזונה וכן להשתמש כמה שיותר במרכיבים טבעיים. במידת האפשר רצוי גם לבצע פעילויות גופניות שונות על מנת שלא ליצור מצב שאנחנו לא נזיז את הגב, ובכך ניכנע לכאב. זה כמובן תלוי ביכולת שלנו לבצע פעילות כזו לאור המצב של עמוד השדרה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור מיטת מעבר לתינוק
מיטת תינוק היא מיטה ייעודית לתינוק, והיא עשויה בדרך כלל ממתכת או פלסטיק. המיטה נמצאת בדרך כלל בחדר...
קרא עוד »
יול 08, 2022
טיפול בכאבים אקוטיים
כאב זוהי תחושה של חוסר נוחות במידות שונות, תחושה של כאב שונה מאוד מאדם לאדם כאשר הבסיס הפיזיולוגי...
קרא עוד »
פבר 24, 2016
איך בוחרים בית אבות
בחירת בית אבות היא בחירה לא פשוטה, היות והיא מצריכה לא מעט בירורים ובדיקות מקיפות. כולנו רוצים להבטיח...
קרא עוד »
ספט 04, 2018