הפרעות קשב וריכוז – מאבחנים

אם אתם חושדים כי הילד שלכם חווה בעיות של ליקויי למידה או הפרעות קשב וריכוז חשוב מאוד לפנות אל מכון מקצועי וזאת על מנת שהילד יעבור אבחון מקיף ואם אכן יש לו בעיה כלשהי יותאם לו הטיפול הנכון.

מי יכול לבצע אבחון?

חשוב לדעת כי משרד הבריאות מגדיר בצורה מדויקת מי יכול לעשות אבחון הפרעות קשב וריכוז לילדכם ולכן חשוב מאוד לוודא כי אותו אדם או מכון אליו אתם ניגשים אכן עונה על הדברים הבאים:

  • תחום הרפואה- איש מקצוע רפואי המוגדר כמומחה והתמחה בכל הקשור אל טיפול בהפרעות קשב וכן ריכוז. חשוב לוודא כי לאדם זה יש ניסיון מעשי בתחום ולא רק הכשרה. מומחים אלו יכולים להיות פסיכיאטרים ילדים ונוער, נוירולוג, פסיכיאטר, רופא ילדים עם ניסיון מינימאלי של שלוש שנים.
  • פסיכולוגים- פסיכולוגים שלמדו את התחום ורכשו ניסיון בו. אלו חייבים לעבוד בשיתוף פעולה עם רופא וטרם ההחלטה על הטיפול המתאים לילד הם חייבים לשלוח אותו לרופא על מנת לעבור בדיקה כללית ולהתאים לו את סוג הטיפול הטוב ביותר.

הפרעות קשב וריכוז- מה כולל אבחון?

הצעד הראשון תמיד יהיה לקחת את הילד לאבחון באחד מהמכונים המאושרים על ידי משרד הבריאות. האבחון תמיד יכלול את הדברים הבאים (יש הבדל בין אבחון מבוגרים לילדים. כאן בחרנו להציג אבחון המיועד לילדים):

  • הערכה קלינית- הערכה זו תמיד תכלול את כל ההיסטוריה לא רק של הילד אלא גם משפחתו, הערכה המותאמת לקריטריונים של הפרעות קשב וריכוז וזאת על פי המדריך הפסיכיאטרי האמריקאי, הערכה לגבי הפרעות נוספות ובדיקה קלינית.
  • שאלונים- כאן ההורים יצטרכו למלא שאלונים מפורטים אודות הילדים שלהם וכן טרם האבחון יצטרכו לדאוג שגם המחנכת של הילד או כמה מורים ימלאו את השאלון.
  • כלי אבחון נוספים- בהתאם למסקנה בשני הסעיפים הקודמים יוחלט האם לבקש מהילד לעבור מבחני CPT, הערכות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות שונות ומבחנים נוספים הרלוונטיים לאבחון מדויק יותר.
  • בדיקות רפואיות- הכרחי שהילד יעבור בדיקה רפואית אצל רופא משפחה והשלמת בדיקה פסיכיאטרית או נוירולוגית.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ריסים
ריתוך ריסים היא טכניקה שניתן להשתמש בה להנחת ריסים מלאכותיים על הריסים הטבעיים. מטרת הטכניקה הזו היא...
קרא עוד »
דצמ 21, 2022
פיתוח מכשיר רפואי
טיפול בחולים מתבצע, בין היתר, באמצעות מכשירים רפואיים. מדובר על קשת שלמה של מכשירים שמיועדות לשימוש...
קרא עוד »
נוב 23, 2017
טיפים למעבר לבית אבות ללא מתח וחרדה
מעבר לבית אבות יכול להיות חוויה מלחיצה ומעוררת חרדה עבור קשישים רבים. חשוב לנקוט בצעדים הדרושים כדי...
קרא עוד »
אפר 18, 2023