מהי פריצת דיסק וכיצד מטפלים בזה

מהי פריצת דיסק וכיצד מטפלים בזה

על מנת  להבין מה ההבדל בין פריצת דיסק לכאב גב רגיל, חשוב לדעת ממה נגרמת פריצת דיסק. פריצת דיסק הינה כאב שנגרם בשל מאמץ והיא בעצם פציעה שנגרמת עקב מאמץ שגורם לצניחה בין החוליות של עמוד השדרה. פריסת דיסק עלולה להיגרם גם בגב וגם בחוליות הצוואר והיא בדרך כלל נגרמת בשל הרמה של משקל גב , נשיאה לא נכונה של משקל או מאמץ רב.

מהם התסמינים של פריצת דיסק?

כאשר פריצת דיסק מתרחשת לא תמיד חש האדם כאב מיד וזאת  משום שבפריצת דיסק נפרצים קרומים פנימיים. עם זאת לעיתים עם הזמן ובשל המשך של מאמץ שנגרם, המצב של הנזק לחוליות מתפתח ועקב כך מחמירה פריצת הדיסק וניתן לראות את התסמינים של פריצה הולכים ומתפרצים.

פריצת דיסק באזור הצוואר לדוגמא תגיע לידי ביטוי בלחץ בשורש העצבים שימשיך לאזור הידיים עם כאבים בשכמות. עוד יופיעו כאבים בצוואר כמו נקישות ועיוותים. בשל כך יופיעו גם תסמינים נוירולוגיים כמן כאבי ראשי, סחרחורות בחילות תחושה של חום ונימול בידיים.

במקרים של פריצת דיסק בגב יחוש האדם ובעיקר בגב התחתון ישנה פגיעה בעצב הסכיאטי. פגיעה זאת פוגעת בעצבים הרחבים המספקים רפלקסים תחושות של כאב ברגליים ולכן הסימפטומים הם לחץ שמופעך על העצב התחתון בגב.

מי שסובל בפריצת דיסק בגב התחתון ירגיש כאבים בישבנים, ברגלים וכאבים מוקרנים אפילו בכפות רגליים. בנוסף יתכנו כאבים של חולשה, קשיים בשליטה על הרגליים, נימול ואף בעיות בשליטה על הסוגרים.

אז כיצד מטפלים בפריצת דיסק?

כאשר אתם חשים כמה מהסימפטומים שציינו – חשוב לגשת ולאבחן את הפריצה, בין אם היא מתרחשת בצוואר או בגב. כדי לטפל בפריצת דיסק יש להתייעץ עם רופא המשפחה שתחילה יסביר מהי פריצת דיסק ולאחר מכן ירשום לכם הפנייה לאורתופד. מומלץ לנסות להקל על הכאבים באמצעות טיפול ברפואה משלימה.

וכיצד מונעים פריצת דיסק?

על מנת לא להגיע מלכתחילה למצב של פריצת דיסק חשוב להתנהג בחיים בזהירות בכמה מישורים:

אם אתם עובדים בעבודה פיזית חשוב לא לאמץ את הגב, לא להרים נכון משקלים רבים, ולאפשר לגב מנוחה.

יש לחזק את שרירי הגב והכתפיים על ידי פעילות אירובית עם הדרכה של מדריך כושר המומחה בחיזוק שרירי הגב הצוואר והכתפיים

חשוב לשמור על משקל גוף תקין באמצעות דיאטה ושמירה על תזונה נכונה ומשקל גוף תקין.

יש להימנע מישיבה ממושכת מול המחשב, ואם עבודתכם כוללת ישיבה ממושכת: דאגו לבצע הפסקות כל שעתיים לחילוץ עצמות הגוף.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט