היתרונות של טיפול בגלי הלם

טיפול בגלי הלם

גלי הלם הינם גלי קול בתדירות ששוברת את מהירות הקול ועל כן גורמים לרעידות חודרות. בימינו ניתן לנצל את אותן רעידות שנוצרות לטיפול במספר רב של מצבים רפואיים. זהו היתרון הראשון אותו ניתן להשיג בזכות טיפול גלי ההלם, בנוסף ליתרונות נוספים אשר יוצגו בפניכם מייד.

טיפול במגוון מצבים רפואיים

טיפול בגלי הלם הוא למעשה טיפול בגלי קול שגורמים לרעידות שמסוגלות לחדור לעומק הגוף עד ל- 6.5 ס"מ (!). אותן הרעידות גורמות לגופינו לשחרר חומרים נוגדי דלקת, משפרות את זרימת הדם באזור המטופל, מקלות על כאבים ממקור עצבי וגורמות להאצת פירוק הסתיידויות שונות, בעיקר על גבי גידים. מנגנוני פעולה אלו הופכים את הטיפול בגלי הלם ליעיל במיוחד כנגד מגוון בעיות אורתופדיות כגון כאבי גב, דלקות פרקים, "כתף קפואה", מרפק טניס, דורבן בכף הרגל, דלקות בגיד אכילס ועוד. מחקרים רבים מראים כי הטיפול בגלי הלם אף עשוי להחליף את הצורך בניתוח וזאת לאחר מספר פגישות בלבד!

 

טיפול ממוקד שאינו מפריע לטיפול קיים

טיפולים הניתנים באמצעות גלי הלם נשענים על עקרונות פיזיקאליים טהורים של רטט והשפעתו על רקמות ביולוגיות. משמעות הדבר היא כי גלי ההלם עוזרים למעשה לגוף לרפא את עצמו, וזאת ללא התערבות כירורגית פולשנית וללא מתן תרופות נוספות. מסיבה זו הטיפול בגלי הלם אינו טומן בחובו תופעות לוואי כלשהן וכמו כן, הוא לא מתנגש בפעילותו של טיפול תרופתי קיים ועל כן מתאים כמעט לכל מטופל. בנוסף, מאחר ולא מעורבות זריקות בתהליך, הרי שניתן לטפל באמצעות גלי הלם במטופלים שחרדים מפני פרוצדורות רפואיות כאלה ואחרות כגון ילדים.

 

חזרה מהירה לשגרה

ניתן למצוא שני סוגי מכשירים שבאמצעותם מטפלים בגלי הלם – מכשירים אקוסטיים לעומת מכשירים רדיאליים. המכשירים שפולטים גלי הלם אקוסטיים הינם רבי עוצמה ומסוגלים להגיע לרקמות עמוקות ביותר. מפאת עוצמתו של המכשיר תדירות הביקור בקליניקה היא אחת לשבועיים למשך 10 טיפולים בערך (ניתן גם פחות בהתאם לתסמינים). מכשירים שפולטים גלי הלם רדיאליים הינם חלשים אך ממוקדים הרבה יותר. ניתן להשתמש בהם לצורך טיפול ממוקד אחת לשבוע. היתרון הברור שמעניקים שני סוגי מכשירים אלה בפרט והטיפול בגלי הלם בכלל, הוא היכולת המהירה לחזור לשגרה, דקות ספורות לאחר הטיפולים שנמשכים פחות מחצי שעה, ללא תקופת החלמה וללא מגבלה גופנית כלשהי שלא הייתה קיימת לפני כן.

 

לסיכום, ניתן לראות כי ישנם יתרונות ברורים לטיפול בגלי הלם בבעיות אורתופדיות ולכן לא מפתיע כי גם קופות החולים מצדן החלו לאפשר למבוטחיהן ליהנות מאופציה מבטיחה זו בעלות שווה לכל כיס.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קמפוס ברושים
קורס רפואה אלטרנטיבית, יכול לכלול שיטת שונות של שיטות שמערבות מגע, אמנות ותנועה. גם עבודה עם היגיון...
קרא עוד »
מרץ 18, 2018
כל מה שרציתם לדעת על CBD
בצמח הקנאביס יש מעל למאה תרכובות שונות. הסי בי די הוא אחד מאותן התרכובות. הוא למעשה המרכיב השני בצמח...
קרא עוד »
מרץ 10, 2019
קליניקה להשכרה – מה הן האופציות שעומדות לרשותנו
להבדיל ממשרדים רגילים, בין אם זה משרדים של עורכי דין, רואי חשבון או בעלי מקצוע אחרים, הרי קליניקות של...
קרא עוד »
אוק 20, 2019