סוגים שונים של אגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית מסווגת בראש ובראשונה בהתאם לאופי תכולת האגרנות הנאגרת ונאספת על ידי האגרן הכפייתי. מנתונים שונים של גורמי רווחה וגורמים מקצועיים העוסקים ומתמחים במתן שירותים מקצועיים כאלו ואחרים לאגרן הכפייתי ובני משפחתו, עולים מספר סוגים עיקריים של פריטי תכולת אגרנות. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות כל אחד ואחד מהם.

אגירת מוצרי נייר על כל סוגיו

כ-90% מהאגרנים הכפייתיים נוהגים לאסוף ולאגור מוצרי נייר מכל סוג ובכל גודל, לרבות, עיתונים, ספרים, דברי דואר, עלוני פרסום, חשבוניות, קבלות, מגזינים וכדומה. מוצרים אלו מאוחסנים בחלק מהמקרים בתוך קופסאות קרטון ועם הזמן (ככל שהיקף הולך וגדל) הם מאוחסנים ללא הבחנה בכל שטח הדירה.

אגירה של מוצרי מזון

כמחצית מהאגרנים הכפייתיים עוסקים באופן אובססיבי ובלתי נשלט באגירה של מוצרי מזון אותם הם לרוב רוכשים. מוצרים אלו כוללים מזון חי, מזון יבש, מזון משומר, משקאות וכדומה. ברוב המוחלט של המקרים, המזון נאגר גם לאחר פג תוקפו.

אגירה של מוצרי חשמל

סוג אגירה זה מאפיין רבים מאיתנו, וזאת לנוכח העובדה שרבים מאיתנו אינם ממהרים להיפטר ממוצרי חשמל ישנים שיצאו מכלל שימוש. כאשר פעולות האגירה הופכת לאובססיבית יותר, האגרן הכפייתי יעסוק באיסוף של מוצרי חשמל ישנים מפחי אשפה ומתקני פסולת בסביבת מגוריו.

בנוסף לסוגי אגירה אלו הנחשבים לפריטי האגרנות הנפוצים ביותר בקרב אגרנים כפייתיים, חלק גדול מהאגרנים עוסק גם באיסוף ואגירה של מוצרי ניקיון, איסוף ואגירה של מערכות ריהוט ישנות, איסוף ואגירה של בקבוקי פלסטיק, איסוף ואגירה של אוספים שונים (מכל סוג). במקרים קיצוניים, נמצאו בבתיהם של האגרנים הכפייתיים גם פריטי אגרנות כגון: צואת חתולים.

כיצד מתמודדים עם כל ערימות הפסולת?

אגרנות כפייתית מובילה למצב של ערימות פסולת המוצבות זו לצד זו בשטח הדירה. כפועל יוצא מכך, דירת מגוריו של האגרן הכפייתי אינה מתוחזקת כראוי ועם הזמן הופכת למקום שאינו ראוי למגורי אדם. הליך פינוי דירות הינו שירות מקצועי המאפשר לכם להשיב את איכות החיים לסביבת המגורים, וזאת באמצעות פינוי תכולת האגרנות וניקיון יסודי של שטח הדירה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייפוי כוח מתמשך
הרבה מאוד אנשים משתמשים במונח "ייפוי כוח מתמשך" כשהם מתארים הסכמים בין אדם לבן משפחה או לחברו, במסגרתם...
קרא עוד »
יול 19, 2017
פאות רפואיות
לא מעט אנשים נאלצים להתמודד במהלך חייהם עם מצבים שמחייבים אותם לשים פאה על הראש. לא מדובר בהכרח...
קרא עוד »
מרץ 21, 2019
הרמת סינוס בירושלים – מה צריך לדעת?
בכול הנוגע לפעילות הגוף שלנו ולאיכות החיים שלנו, חשוב שנחיה את החיים בצורה נוחה, ללא מחלות או בעיות...
קרא עוד »
מאי 09, 2022