מבחני מחוננים

 

לא מעט הורים היו שמחים לגלות שילדיהם מחוננים. הם עובדים איתם מגיל צעיר בשביל לפתח את יכולות הלמידה שלהם, הם מנסים ללמד אותם דברים שהם מעבר למה שילדים אחרים בגילם לומדים, הם מנסים בכל דרך שהיא לגרום להם להשיג כלים שונים שיעזרו להם להתמודד עם הקשיים והמבחנים איתם הם נאלצים להתמודד בלימודים, זאת למרות שמדובר רק בילדים קטנים.

בדרך כלל, בשביל לגלות שילד הוא מחונן, הוא עובר מבחנים כבר בכיתה ב', אז ניתן להבחין ביכולות הלמידה שלו ועד כמה הוא משיג את שאר הילדים שלו לכיתה. במקרים מסוימים, זה יכול להתפתח בשלבים מאוחרים יותר או שמגלים את זה בשלבים יותר מאוחרים בגלל העובדה שאין להורים או למורים את היכולת להתמודד עם זה.

חשוב להבהיר, ילד אשר מתגלים בו ניצנים של מחוננות, רצוי שיעבור מבחני מחוננים לא רק בשביל להוכיח האם אכן זה כך, או בשביל לברר האם אכן מדובר בילד חכם מעבר לרמה המקובלת לגילו, אלא גם בשביל שהוא יוכל ללמוד בכיתה שמתאימה לרמתו, לכן כבר ישנם מבחני מחוננים לכיתות ב' או ג' הרי אם ילד מחונן לומד בכיתה רגילה, מהר מאוד הוא עלול לפתח סימנים של שעמום, חוסר סבלנות, דברים שיכולים להשפיע על היכולות החברתיות שלו (אם הוא יראה את עצמו כמחונן אז הוא עלול להתייחס לשאר הילדים כמי שנמצאים ברמה נמוכה ממנו), כל זה הוא עלול לפגוע בציונים שלו וגרוע מכך, הוא עלול להביא את ההתנהגויות האלו הביתה והן ישפיעו על המשפחה כולה.

 

כיצד מכינים את הילד למבחני מחוננים ?

 

מבחני מחוננים, נועדו כאמור לבדוק האם הילד באמת מחונן והאם הוא מתאים לרמת לימודים שכזו. המבחנים נערכים בשלב ראשון בבית הספר, אחר כך במכונים מותאמים, ובמידה והילד נמצא מתאים ניתן להעביר אותו לכיתת מחוננים, במידה ויש כזה בבית הספר בו הוא לומד או בבית ספר אחר. ייתכן מאוד שגם שם הוא יצטרך לעבור מבחנים מסוגים שונים.

חשוב מאוד להעביר את הילד הכנה למבחני מחוננים, מבחינות שונות, החל מבחינה פסיכולוגית ועד כמובן לאקט המעשי. מבחינה פסיכולוגית, צריך להבין את הנטל שעומד על כתפיו של הילד. הוא עומד לעבור מבחנים שיכולים להשפיע על חייו בטווח הקצר, ואתם יודעים שגם בטווח הארוך. הוא עומד לעבור מבחנים משמעותיים והוא בוודאי איננו רוצה לאכזב את הסביבה שלו.

לכן חשוב להסביר לו מה מהות המבחנים ולמה הוא עובר אותם, לוודא איתו שהוא אכן מעוניין לעבור אותם ורק לאחר מכן להחליט ביחד, האם, כיצד ומתי הוא ייגש אליהם.

באופן מעשי, חשוב לשבת עם הילדים ולהציג פניו מודלים של מבחנים על מנת שיוכל לתרגל אותם. רצוי שהוא יהיה זה שיעבוד ויענה עליהם ולא אתם. כך הוא יוכל להתרגל לאופי המבחן והוא יוכל לפתח ביטחון עצמי לפתור את השאלות השונות לבד.

מבחני מחוננים מבית ניב רווח

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה עושים שטיפול שיניים מסתבך
טיפולי שיניים הם מהטיפולים הנפוצים ביותר, וכמעט לא קיים אדם שלא עבר טיפול שיניים במהלך חייו. אך מה...
קרא עוד »
ספט 10, 2019
אילו תרגילים מומלץ לבצע עם גומיות התנגדות לשחייה?
אם אתם רוצים לשפר את השחייה שלכם, ניתן לעשות את זה כמובן על ידי תרגול הולך וחוזר של שחייה, אולם זה בכל...
קרא עוד »
מאי 30, 2021
דרכים לעצב סנטר כפול
הנתונים הטבעיים שעמם אנו נולדים הם כאלה שמותאמים לנו על ידי גנטיקה וכמובן על ידי הטבע. עם זאת במהלך...
קרא עוד »
פבר 20, 2018