הדרכים הטבעיות לטיפול ומניעת בריחת שתן

בריחת שתן

בחירת דרכי טיפול אלטרנטיבות לפי הגורמים לבריחת שתן תעלה את הסיכוי להתמודדות מוצלחת עם התופעה. הנה כל הפרטים

בריחת שתן היא תופעה רפואית שממנה סובלים כ-30% מהאוכלוסייה, עם שכיחות גבוהה יותר אצל נשים מאשר גברים. לפי הערכות, 25%-51% מהנשים בגילאי הפריון של 20-50 חוות במהלך חייהן דרגה כלשהי של בריחת שתן, בעוד בקרב הגברים נעה השכיחות בין 3%-11%. עם זאת, בשני המינים הולכת ועולה שכיחות התופעה עם הגיל והיא מטרידה גברים ונשים כאחד באותה מידה.

הדרך למנוע בריחת שתן היא להבחין בין גורמים זמניים וקבועים. כך ניתן לבחור את שיטת הטיפול המתאימה ולשלב פתרונות טבעיים ואלטרנטיביים. ההבדל העיקרי הוא בין בריחת שתן שנגרמת בשל דלקת בדרכי השתן, הריון, נטילת תרופות או צריכת מזון ומשקאות שמגרים את שלפוחית השתן, לבין בריחת שתן שנגרמת בגלל נזק לרקמות, גיל, חדילת ווסת, מחלות וגידולים.

איך ואיזה צמחי מרפא מונעים בריחת שתן?

ברוב הגורמים הזמניים לבריחת שתן ניתן לטפל בצמחי מרפא. מטרת צמחי המרפא היא לחזק את טונוס השרירים בסוגרים שיש במערכת השתן, לכווץ את מערכת השתן כולה ובמקביל גם לשקם את הרירית. בתוך כך, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי שימוש בצמחי מרפא ספציפיים או שילוב צמחים שונים בקוקטייל ייעודי.

צמח הבוכו למשל נחשב לאפקטיבי מאוד בבעיות שקשורות לדרכי השתן. חליטת הצמח ממיסה אבנים בכליות ובכיס המרה, משמידה חיידקים בשתן ומחטאת את האזור. במקביל, צמח שן הארי מנקה גם הוא את כיס המרה והכבד, את דרכי השתן ואת הכליות. חליטת צמח שן הארי מטהרת את הדם ומחקרים מראים שהיא מחזקת את מערכת השתן בגוף.

גברים ונשים שסובלים מבריחת שתן על רקע גורמים זמניים יכולים לנסות את השימוש בפטרוזיליה, זנב תירס ותה סלרי. פטרוזיליה מרגיעה את מערכת העצבים ומפחיתה בריחת שתן שנגרמת בגלל חרדות, דאגות, פחדים וכעסים. מנגד, חליטת תה משערות המשי של קליפת התירס יכולה להרגיע את דרכי השתן ולעזור בהתמודדות עם בריחת שתן.

לבסוף, בשורש הסלרי משתמשים אחרי שחותכים אותו, מרתיחים ב-3 כוסות מים, מקררים, מסננים ושותים שתי כוסות ביום.

מתי כדאי לעבור דיקור סיני?

בריחת שתן על רקע גורמים קבועים דורשת טיפול מקיף יותר ובה לא תמיד ניתן להסתפק בצמחי המרפא. כאן האפשרויות שעל הפרק כוללות נטורופתיה ודיקור סיני, כמו גם תרגילים ייעודיים שמאפשרים השגת שליטה טובה יותר בשלפוחית השתן ובשרירים של מערכת השתן כולה.

נטורופתיה מחזקת את יכולתו הטבעית של גוף האדם לטפל בבעיות שונות שפוגעות בו. לעומת זאת, הדיקור פועל בטכניקה מעט שונה והוא מומלץ בהריון ולאחר לידה. בין לבין ניתן לתרגל שיאצו כדי להבטיח תפקוד אופטימאלי של מערכות הגוף ולשנות את התזונה היומית.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טורטיקוליס
מנח העובר ברחם, לחץ על צוואר התינוק בזמן הלידה או הפניית צד של הראש של התינוק  באופן קבוע בשבועות...
קרא עוד »
מאי 24, 2016
ד"ר קליין: חלומות מפלסטיק – שינוי דרמטי במציאות
גם כיום, כשניתוחים פלסטיים הם כבר חלק בלתי נפרד מההוויה האנושית - ולראיה, בארה"ב לבדה מתבצעים מדי שנה...
קרא עוד »
ינו 21, 2016
למה כדאי להתקין מאוורר תקרה בחדר שינה?
התקנת מאוורר תקרה בחדר שינה מציעה מספר יתרונות מעשיים ופונקציונליים, מה שהופך מאוורר תקרה סווינג...
קרא עוד »
אוג 29, 2023