אפוטרופוס לגוף ולרכוש

מיד לאחר המינוי, על האפוטרופוס לבצע פעולות בעלות תוקף משפטי למען טובתו של החסוי, במסגרת תחומי האחריות שקבע בית המשפט.

תחומי האחריות של אפוטרופוס לגוף ולרכוש

מטרתו של האפוטרופוס הינה לוודא שהחסוי זוכי לתנאי חיים נאותים, זכויותיו אינם נפגעים והוא מקבל יחס מכבד מבעלי מקצוע וקרובי משפחתו הנמצאים איתו בקשרים. תחומי אחריות של אפוטרופוס לגוף ולרכוש נחלקים לשתי קטגוריות ראשיות: תחום העניינים האישיים (ענייני הגוף) ותחום העניינים הפיננסיים (ענייני הרכוש). על האפוטרופוס לנהל את שני המישורים באופן מוקפד ואחראי, תוך כדי שמירה על האינטרסים של החסוי.

טיפול של אפוטרופוס בעניינים האישיים של החסוי

בכניסה לתפקיד, על האפוטרופוס ליצור קשר עם משפחתו של החסוי ולברר מה צרכיו האישיים, הנפשיים, הרפואיים והתרבותיים.

האפוטרופוס מחויב לדאוג לתנאי מגוריו של החסוי. אם החסוי מתגורר בקהילה ואין צורך להעבירו למסגרת מגורים טיפולית, האפוטרופוס ידאג לכך שמקום מגוריו של החסוי יהיה תקין, נגיש ומסודר, מרוהט באופן רלוונטי למצבו של החסוי ומאובזר בכל המכשור הנדרש לחיים נאותים. כמו כן, האפוטרופוס נמצא בקשר עם בעל הדירה ו/או חברת תחזוקה ודואג לטיפול בכל הבעיות הנוצרות בה. אם החסוי נמצא במוסד טיפולי, האפוטרופוס חייב לוודא שתנאי השהות של החסוי בו ראויים וצרכיו ובקשתיו מקבלים מענה הולם.

אפוטרופוס נדרש לבקר את החסוי לפחות פעם בשבועיים, לנהל איתו שיחות אישיות ולדאוג לכך שהחסוי זוכה לביקורי קרובי משפחתו, יוצא לאוויר פתוח, משתתף בפעולות תרבות וחיי חיים מלאים, אם מצבו מאפשר לו זאת. כמו כן, אפוטרופוס מתבקש לוודא שהחסוי מרוצה מהיחס של הצוות הטיפולי, מקבל מזון, לבוש ומוצרי בסיס נוספים.

כמו כן, האפוטרופוס אחראי על עניינים רפואיים של החסוי. על כך, הוא נמצא בקשר ישיר עם רופאיו של החסוי ומקבל עדכונים על מצבו הרפואי. כמו כן, עליו לקבל החלטות ולתת הסכמה לטיפולים רפואיים שמוצעים לחסוי על ידי הצוות רפואי.

טיפול של אפוטרופוס בעניינים הכלכליים של החסוי

אפוטרופוס לענייני הרכוש אחראי על כל רכושו וכספיו של החסוי. כך, עליו לנהל את חשבון הבנק של החסוי, להסדיר ענייני הכספים בינו ובין נושים או חייבים או רשויות המדינה וגופים פרטיים הנמצאים בקשר פיננסי עם החסוי.

עם כניסתו לתפקיד, על האפוטרופוס לאסוף מידע בנוגע למצב הכלכלי של החסוי, לאתר את החייבים או הנושים, לבדוק האם מגיעים לחסוי כספים מגופים אלה ואחרים (מוסדות ביטוח, פנסיה, ביטוח לאומי ועוד) ואם כן – לבצע פעולות על מנת לקבל את הכספים.

תפקידו של האפוטרופוס הינו לבנות תקציב הוצאות, אשר יוצא מכספיו של החסוי. התקציב אמור לספק את כל הצרכים הפיננסיים של החסוי, בין אם במסגרת יום ימית ובין אם במקרים מיוחדים, כאשר ההוצאה הנדרשת הינה חד פעמית.

חובתו של אפוטרופוס לדווח עם פעילותו הפיננסית למשרד האפוטרופוס הכללי. בנוסף לדוח פרטה, עליו להנפיק דוחות שנתיים ודוחות המפרטות ביצוע שינויים בנכסיו או כספיו של החסוי.

למידע על האפוטרופוס הכללי – לחצו כאן

למידע נוסף אודות אפוטרופוס לגוף ולרכוש – לחצו כאן

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טורטיקוליס
מנח העובר ברחם, לחץ על צוואר התינוק בזמן הלידה או הפניית צד של הראש של התינוק  באופן קבוע בשבועות...
קרא עוד »
מאי 24, 2016
יתרונות של מוצרי בריאות מהטבע
הבריאות של האדם היא דבר חשוב אשר הלך והשתכלל לו ככל שהלמידה לגבי כל מה שיכול לרפא את בני האדם הלך...
קרא עוד »
ספט 15, 2018
טיפול בכאבים אקוטיים
כאב זוהי תחושה של חוסר נוחות במידות שונות, תחושה של כאב שונה מאוד מאדם לאדם כאשר הבסיס הפיזיולוגי...
קרא עוד »
פבר 24, 2016