למה כלבים הם בעלי חיים מושלמים בשביל עזרה לבני אדם?

כל מי שגידל אי פעם בעל חיים מודע כנראה לתוצאות הברוכות שהעובדה הזו הביאה לחייהם.

כאשר מדובר בכלב מובן הדבר פי כמה ומוכח בשטח באופן בולט לעין. הכלב הינו בעל החיים המועיל מאוד לאדם מכמה וכמה בחינות כפי שנפרט בהמשך.

מתי התגייסו הכלבים לראשונה לעזרת האדם ?

כלבי השירות הראשונים אותם הכירה האנושות היו כלבי הנחייה לעיוורים. בזמן מלחמת העולם הראשונה היו אנשים רבים שהתעוורו ובאותו זמן אומנו כלבים רבים לצורך שירותם בצבא ככלבים מבצעיים.

אותם כלבים הפכו ברבות הזמן לכלבי שירות לעיוורים שנפגעו באותה מלחמה עצמה.

עם הזמן המשיכה התופעה של אימון הכלבים באופן דומה כאשר היא מתבצעת גם בארצות הברית, שוויצריה ועוד הרבה מאוד מדינות אחרות.

במה מסייע הכלב לאדם?

ישנן הטבות רבות הנובעות מעצם העובדה של גידול הכלב, נמנה חלק מהן:

חיזוק המערכת החיסונית וטיפול באלרגיות –

מחקרים הוכיחו כי חיים במחיצת הכלב משפר באופן משמעותי את מערכת החיסון ואף מוריד את הסיכוי להתפתחות של אלרגיות שונות. די במפגש קצר מאוד עם הכלב בשביל לזכות בחיזוק כללי של הגוף, בחיזוק המערכת החיסונית, בהעלאת רמת ההמוגלובין ובמזעור הסיכון להתפתחות של אלרגיות אצל ילדים.

כלבים מסייעים בשיפור הכושר הגופני של בעליהם –

מחקרים רבים הוכיחו כי אנשים שיצאו להליכה יחד עם הכלב שלהם, הלכו מהר יותר ולמרחק גדול יותר מאשר אלו הצועדים בגפם. אותם המחקרים אף הוסיפו כי אנשים המגדלים כלבים הצועדים יותר מחבריהם שאינם צועדים עם כלב, סובלים פחות מהשמנת יתר ואף נהנים מאיכות חיים טובה ובריאה יותר בשל כך.כלבנות טיפולית

כלבים מסייעים להרגיע את בעליהם –

העולם הלחוץ בו אנו חיים מייצר עבורנו אין ספור מקרים הגורמים ללחץ הדם שלנו לזנק באופן מסוכן ביותר ואף גורמים נזק בעוד הרבה שטחים בחיינו. המגע עם בעלי חיים עשוי לחולל פלאות ברגעי לחץ ומתח מעין אלו. המגע עם הכלב מוריד את הורמוני הלחץ ובאופן אוטומטי, כפועל יוצא, יורד לחץ הדם ומתאזן ואף רמות החרדה והפחד יורדות בשיעור ניכר ומשמעותי ותורמים לתחושות של שלווה ושל רוגע.

מסייעים בשיפור בריאות הלב –

הכלבים מעניקים הרבה מאוד אהבה לאדם והעובדה הזו תורמת רבות לחיזוק הלב באופן כללי.

כלבים מסייעים לחולי האלצהיימר –

קיימים תכניות טיפול מתאימות במיוחד לחולי האלצהיימר באמצעות הכלבים. הם תורמים רבות בעת הטיפול בחולים אלו ואף מעודדים אותם להתעורר לחיים. ישנן צוותות טיפוליות המשלבות את הכלב כחלק אינטגרלי של הצוות הטיפולי!

מגבירים את היכולת החברתית אצל ילדים הסובלים מאוטיזם –

כיום ישנם הרבה מאוד ילדים המאובחנים על קשת האוטיזם. נמצאו השפעות רבות וברוכות של הימצאותם של הכלבים באזור של הילדים הללו. הילדים שנחשפו לכלב, הגיבו יותר, צחקו ובכו ובכלל היו יותר חברתיים וערניים לסביבתם באופן בולט ומשמעותי.

השפעה ברוכה על מצב הרוח ויציאה מדיכאון –

בעלי החיים מעניקים לנו חברה ובכך מרחיקים את הבדידות ואת העצבות. הם דורשים מהאדם הרבה מאוד תשומת לב ואלו שומרים על האדם לבל ישקע בדכדוך.

כלבים נלחמים בסרטן –

הוכח כי מטופלים הסובלים מבעיות רגשיות ופיזיות בעקבות הלחץ והבדידות שהביאה עליהם מחלת הסרטן – משתפרים פלאים בזכות הכלב. החברה שלו נותנת מוטיבציה רבה למטופל ובעצם הופכים שותפים פעילים במהלך הטיפול.

ישנן עוד סיבות רבות וטובות המייתרות את הכלב על פני בעלי החיים האחרים והופכות אותו לבעל החיים היעיל ביותר לאדם בכל מצב שהוא. לא לחינם מזוהה הכלב עם תכונת הנאמנות כי אכן נאמנותו לאדונו אכן מוחלטת ללא כל תנאי.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
על הסרת משקפיים בלייזר כבר חשבתם?
אנשים שאין להם בעיות ראיה ושאינם מרכיבים משקפיים בחיי היום יום לא תמיד מבינים זאת, אך התלות במשקפי...
קרא עוד »
נוב 16, 2016
חיטוי הבית מקורונה – הפתרון היעיל והנכון
עד שנת 2020, כשאנחנו דיברנו על חיטוי הבית, התכוונו לחיטוי והדברה ממזיקים, מכרסמים וחיידקים מסוימים....
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
כל הזמן היינו חולים ולא הבנתי למה!
יש אנשים אשר בבת אחת תופסת אותם מחלה. רגע אחד הם בריאים וחזקים כמו שור ורגע שני הם שוכבים במיטה חולים...
קרא עוד »
נוב 02, 2018