7 דברים שלא ידעתם על קולגן

קולגן

קולגן נחשב לאחד החלבונים המפורסמים והמוכרים ביותר בגוף האדם. היום רוב האנשים כבר מכירים את השם שלו, היות והוא לוקח חלק במספר גדול של פעולות שונות, הקשורות לגוף שלנו. כדאי לדעת כי מדובר על חלבון שכיח, שהגוף מייצר בכמויות גדולות ומשמעותיות. חלבון זה מרכיב למעשה את רקמת החיבור של הגוף שלנו, הוא מהווה חלק ניכר מהגידים, הסחוסים, המניסקוסים, העצמות וכדומה. מעבר לכך, הוא לוקח חלק עצום בבניית כלי הדם ומערכת העיכול, וכמובן מהווה מרכיב משמעותי בעור שלנו. הגוף שלנו מייצר את הקולגן בצורה עצמאית, אך ככל שמתבגרים, כך כמות הקולגן המיוצרת הולכת וקטנה. הדבר מתבטא בעור פחות מתוח ופחות גמיש, הופעה של קמטים, כאבי פרקים וכדומה.

מה לא ידעתם על קולגן?

כאמור, מדובר על החלבון השכיח והמוכר ביותר בגוף האדם, אך רוב האנשים אינם מודעים לכל הפרטים השונים הקשורים אליו. למשל, כדאי לדעת כי כל אחד יכול לשפר את מראה העור שלו, מצב הפרקים שלו והתפקוד של כלי הדם ומערכת העיכול, באמצעות תוסף קולגן. מדובר על דרך נפלאה להחזיר לגוף את החלבון החיוני הזה, אשר יכול לשפר באופן ניכר את העבודה הכללית של כל הגוף. הדבר יכול לתרום רבות למראה עור הפנים, היות והתוסף יכול לשפר את גמישות העור ולהעניק לו מראה צעיר ואסתטי יותר. מומלץ לצרוך קולגן בשילוב עם ויטמין סי, היות והדבר מאפשר ספיגה איכותית יותר. כמו כן, כדאי לדעת כי ניתן היום למצוא לא מעט מוצרי טיפוח, כגון קרמים ומסכות לפנים, אשר מכילים קולגן ומסייעים בשיפור מראה העור.

לסיכום, קולגן נחשב לאחד החלבונים החשובים והמשמעותיים ביותר בגוף האדם. הוא משפיע לא רק על בריאות העור, אלא גם על מצב המפרקים, כלי הדם ועוד.

אולי יעניין אתכם גם: סופהרב

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדרך הנכונה להשתחרר ממשקפי הראייה שלך
אנשים שלא מרכיבים משקפיים ולא סובלים מבעיות ראייה כאלה ואחרות לא באמת יכולים להבין עד כמה לא קל...
קרא עוד »
יונ 19, 2016
הלוואות בזמן אמת
זה יכול להיות פשוט ביותר, אתם מגיעים בסך הכול וצריכים הלוואות עם ריבית אטרקטיבית יתר על המידה. לא...
קרא עוד »
מרץ 16, 2017
מה עושים בזמן טיפול רפואי שגוי?
אחת הבעיות שרבים סובלים מהם בכל הנוגע לתחום הרפואה, היא טיפול רפואי שגוי. טיפול מסוג זה יכול להיגרם על...
קרא עוד »
מרץ 21, 2018