מה זה דיור מוגן ולמה הוא חשוב לבריאות שלנו בגיל מבוגר

מבוגרים

מבוגרים רבים מרגישים את הבדידות מגיעה ומחליטים לעשות שינוי בחיים, שיאפשר להם להכיר אנשים חדשים, לקחת חלק בפעילויות מעניינות ולשנות את השגרה אליה הם היו רגילים. בכדי ליצור סביבה חדשה ולעשות את השינוי הם חייבים תמיכה חזקה הן מהמשפחה והן ממוסד כלשהו שיוכל ללוות אותם במהלך התהליך. מה זה דיור מוגן? זה למעשה מוסד המנוהל על ידי חברה פרטית ומספק בניין דירות הכולל גם מתקני שירות כגון חדר כושר, בריכה, בית תרבות, מועדון, חדר אוכל וכן שירות נוסף של ניקיון, תחזוקה ושירותי בריאות על ידי צוות רפואי. בעזרת בית דיור מוגן המבוגר יכול להכיר סביבה חדשה ולא לחוש בודד, מצד אחד להיות עצמאי בדירה משלו ומצד שני לחוות תמיכה ועזרה במשך 24 שעות ביממה.

כמה עולה דיור מוגן?

דיור מוגןלכל בית דיור מוגן אופי שונה וכן שירותים שונים שהוא מעניק, כאשר לכל אחד יש את העלות החודשית שלו וכן את מחיר הדירה, אותה ניתן לרכוש כמו דירה רגילה או באמצעות פיקדון, המתנהל בצורה מסודרת מול ההנהלה. הדייר יהיה זכאי למגוון שירותים שהמקום מציע, אך בנוסף לכך הוא יוכל לדרוש שירותים נוספים בתשלום כמו שירותי כביסה, אוכל, יציאה לטיולים וכדומה. אז כאשר נשאלת השאלה מה זה דיור מוגן, התשובה לכך היא שזה מקום נהדר להזדקן בו ולהימנע מהבדידות שפוגשת כמעט את כולנו בשלב כלשהו בחיים.

איזה שיקולים יש לעשות?

כאשר עושים את השיקולים לאיזה בית דיור מוגן לעבור, חשוב לוודא כי המיקום נוח ונגיש, כך שהדייר יוכל עדיין ליהנות מהסביבה המוכרת לו, כמו הסופרמרקט, מרכז הקניות וכמובן קרבה מספיק נוחה למשפחה הקרובה שלו. בנוסף, יש לעשות סיור במקום ולבחון אותו מכל היבט, כך שהמקום יספק לדייר מרחב נעים ונוח להיות בו ויחד עם זאת יספק עיסוקים במהלך היום כמו חוגים, טיולים ואטרקציות שונות. שיקול נוסף הוא הצוות הרפואי במקום והטיב שלו, מאחר שמדובר בגיל בו לצערנו הגוף כבר לא מגיב לנו כמו פעם, לכן חשוב שיהיה במקום צוות רפואי איכותי שיעניק מענה נכון לכל בעיה. בסופו של דבר מה זה דיור מוגן? זה בית, אבל עם תוספות ייחודיות שהופכות אותו לבית הרבה יותר מהנה.

גני שרונים הממוקמים באזור השרון נותנים מענה לצרכים רבים של האוכלוסיה המבוגרת.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פסיכוגריאטר מומלץ
כשמגיעים לגיל השלישי, גיל הזהב, עולות לא מעט שאלות, לא מעט תהיות, דברים מסוימים בחיים צריכים להשתנות....
קרא עוד »
מאי 15, 2019
איך להיגמל מהתמכרות לאוננות?
בדרך כלל ילדים מתחילים לצפות בסרטוני פורנו בגיל ההתבגרות ולאונן באותו שלב. לעתים קרובות ניתן לחזות...
קרא עוד »
יול 25, 2016
חניכיים נפוחות – למה זה כזה קריטי לטפל בהן ובהקדם?
חניכיים נפוחות הן סימפטום שכיח של דלקת חניכיים, שהיא מחלה הנגרמת על ידי חיידקים החיים ברקמת החניכיים....
קרא עוד »
מאי 11, 2023