מהי מחלת הנפילה ואיך מתמודדים איתה?

רופא

רוב האנשים הבריאים רגילים לשלוט על גופם, על התפקוד שלו ועל כל פעולה שהם עושים. למעשה זה כל כך ברור לנו, עד שאנחנו בכלל לא חושבים על כך בחיי היום יום.

זו הסיבה לכך שכאשר אנחנו רואים אדם שנמצא בעיצומו של התקף אפילפסיה המופע הזה נראה לנו חריג ומוזר כל כך. מחלת הנפילה ידועה בפרכוסים, אך חשוב לדעת שאצל כל אדם היא יכולה לבוא לידי ביטוי בצורה אחרת. כמו כן, ברוב המקרים האדם שעובר התקף כזה לא מרגיש לפני כן שזה הולך להגיע, כך שהוא בעצמו מופתע ממש כמו האנשים שרואים אותו במהלך ההתקף. עם זאת, ולמרות שאצל כל חולה ההתקף יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות, בסופו של דבר בכל המקרים מדובר על בעיה נוירולוגית במוח.

מה ניתן לעשות למען החולה

אנשים שלא מורגלים בעבודה עם חולים, כמו רואים או אחיות שעובדים בבתי חולים פרטיים או ציבוריים, לא תמיד יודעים כיצד ניתן לעשות לאדם שעובר התקף אפילפסיה. כדאי לדעת שבדרך כלל ההתקפים האלה עוברים מעצמם כך שלא באמת ניתן לעזור. מצד שני, אם נרחיק מהחולה חפצים חדרים שעלולים לפגוע בו תוך כדי ההתקף ניתן יהיה לראות שנוכל לעזור לו בצורה משמעותית ולמנוע ממנו פגיעות נוספות.

מה אסור לעשות לאדם שחווה התקף

לא אחת קורה שאדם שנמצא עם חולה במחלת הנפילה ורואה את ההתקף בעיצומו רוצה לעזור לו להימנע מחנק, מנשיכת הלשון של עצמו או מכל תופעה אחרת. עם זאת, חשוב ביותר לדעת שהלסתות בעת התקף עלולות להינעל בצורה כל כך חזקה עד כי אפילו לאדם שנמסה לעזור לחולה עלול להיגרם נזק. כמובן שאחרי ההתקף חייב החולה לפנות לקבלת טיפול רפואי ולבדיקות כמה שיותר מעמיקות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך שיטת מיינדפולנס יכולה לשנות את חייכם
מודעות, זו מילה די פשוטה. היא מצביעה על כך שהמוח שלכם מטפל במלואו במה שקורה בהווה, ובמה שאתם עושים...
קרא עוד »
מרץ 12, 2021
אחריות בתי חולים לביטחון החולים
יש מקרים רבים של רשלנות רפואית בבתי חולים שנובעים רק בשל חוסר תשומת לב מצד הרופאים או אפילו עייפות....
קרא עוד »
נוב 09, 2021
השתלת שיניים בטורקיה
היום, כולם כבר מכירים את המושג טיפולי שיניים בטורקיה. מדינה זו, הפכה עם השנים להיות מעוז מוערך לטיפולי...
קרא עוד »
פבר 07, 2021