מומחה פה ולסת, מה ההבדל בין מומחה לרופא שאינו מומחה

מומחה פה ולסת הוא כינוי כללי לרופא שיניים המתמחה בטיפול כירורגי ורפואי של הפנים, הלסתות והצוואר.

מומחי פה ולסת כמו כירורג פה ולסת גל אבישי ידועים גם ככירורגי פה ולסת, רופאי שיניים ולסתות או פשוט רופאי שיניים.

תפקידו של מומחה לסתות הוא ליצור מבני פנים בריאים ואסתטיים על ידי ביצוע ניתוח בשיניים, לסתות ומבני פנים נלווים. הם גם אחראים לאבחון כל מחלות פה או גולגולתיות שעלולות להשפיע על המראה של המטופל.

מומחי פה ולסת הם רופאי השיניים המתמחים באבחון, מניעה וטיפול במחלות ופציעות של הראש, הפנים, הלסתות והצוואר.

מומחי פה ולסת מבצעים מגוון רחב של פרוצדורות כולל ניתוחים משחזרים לטראומה, השתלות שיניים ופרוצדורות קוסמטיות. הם גם מספקים טיפול מונע לבעיות כמו עששת, מחלות חניכיים וסרטן הפה.

למומחי פה ולסת יש מגוון רחב של מיומנויות לאבחון חולים עם כאבי פנים או פציעות. הם יכולים גם למנוע פציעות בפנים על ידי ביצוע בדיקה יסודית לפני מתן תוכנית טיפול כלשהי.

כאמור, מומחי פה ולסת מאומנים לאבחן, לנהל ולטפל בחולים עם פציעות פנים, מחלות באזור הראש והצוואר כמו דלקת בבלוטת הרוק, שברים בגולגולת, עיוותים בשפה ובחך שסועים. הם גם מאומנים לבצע פרוצדורות כירורגיות באזורים אלו בגוף כמו ניתוחי פה (למשל עקירת שיניים), ניתוחי פנים (למשל ניתוח אף), ניתוח קרניופציאלי (למשל קרניוטומיה).

תפקידם של מומחי פס ולסת

תפקידו של מומחה לסתות אינו תמיד קל והוא שונה מרופא רגיל שאינו מומחה. הם צריכים להתמודד עם מגוון רחב של חולים, החל מילדים ועד מבוגרים, כמו גם עם מצבים רפואיים שונים כמו סרטן, סוכרת ופציעות טראומטיות.

מומחי פה ולסת, יותר מרופאים שאינם מומחים, הם אנשי המקצוע שאחראים על טיפול הפנים והשיניים. הם עוזרים בכל דבר, החל משחזור עצמות הפנים ועד עקירת שיניים. הם מבצעים מגוון רחב של פרוצדורות בחולים שאולי עברו ניתוח משחזר או טראומה לפנים. הם גם מספקים טיפול לחולים עם עיוותים בפנים כמו שפה וחך שסועים.

לסיכום, מומחי פה ולסת הם המומחים שצריכים להתמודד עם החלק המורכב ביותר בפנים שלנו – הלסת. הם אחראים להרבה הליכים כירורגיים הכוללים השתלת עצם, הסרת גידולים ושחזור עצם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים אופטומטריסט קליני שכדאי יהיה לפנות אליו
להיות אדם שסובל מבעיית ראיה זה לא דבר שקל להתמודד איתו, ואם לא מזמן התחלתם גם אתם לחוש שיש לכם בעיית...
קרא עוד »
יונ 16, 2014
מה המצב הקורונה בדובאי
אל כל מקום אליו אנחנו רוצים לטוס בשנה האחרונה, הדבר הראשון שאנחנו בודקים הוא, מה מצב הקורונה באותה...
קרא עוד »
ינו 10, 2021
למה להזמין עדשות מולטיפוקל מחנות אופטיקה מוסמכת
לא מעט אנשים חשים במהלך חייהם כי הם אינם רואים היטב. אנשים מעין אלו, חייבים לבדוק לבדיקת ראייה באופן...
קרא עוד »
אפר 12, 2018