איך לשמור על שיניים לבנות

לשמור על שיניים לבנות

שיניים לבנות הן משהו שכל אדם שואף אליו. החיוך שלנו הפך להיות כרטיס הביקור שלנו. הדבר הראשון שאנשים רואים אצל כל בן אדם הוא הפנים שלו. הפנים הם הדרך בה אנחנו מתקשרים עם העולם, וצבע השיניים שלנו משפיע רבות על האסתטיקה הכללית של כל הפנים.

כולם רוצים להשיג את החיוך המושלם ולכן הלבנת שיניים היא פרוצדורה אסתטית מאוד פופולרית בקרב נשים וגברים כאחד.

הסיבות לשינוי צבע השיניים

דבר ראשון שיש לדעת הוא שייתכן כי אתם עושים הכל נכון, אתם מצחצחים שיניים באופן קבוע, אתם לא מתעצלים ומקפידים על היגיינת הפה שלכם. אתם משתמשים בחוט דנטלי ובמי פה ועדיין השיניים שלכם הופכות לצהובות.

במצב כזה כדאי שתדעו שיכול להיות שזה כלל לא אשמתכם וזה פשוט בגנטיקה שלכם. הגנטיקה היא אחד הגורמים שמשפיעים על צבע השיניים ויש אנשים שיש להם פשוט נטייה לשיניים יותר צהובות. עדיין יש מספר גורמים נוספים שמשפיעים רבות ואפשר להימנע מהם.

עישון סיגריות מגביר את הסיכוי לשיניים צהובות. הניקוטין וכימיקלים נוספים המצויים בסיגריה יכולים לחדור את זגוגית השן ולצבוע את השן בגוון הצהוב הידוע. מחקרים רבים שהשוו בין מעשנים ללא מעשנים מראים שאחוז האנשים בעלי שיניים צהובות הוא גבוה משמעותית בקבוצת המעשנים לעומת הלא מעשנים.

גורם נוסף הוא תזונה. רוב הציבור מודע לאלו מאכלים מזיקים לשיניים אך הרבה לא יודעים שיש מאכלים שספציפית גורמים לשיניים צהובות ולא בהכרח לא בריאים. לדוגמה קפאין, יין אדום, פירות הדר כולם נמצאים בקטגוריה הזאת.

יש גורמים נוספים שיכולים לגרום לשיניים צהובות כמו תרופות מסוימות, מצב רפואי ועוד, אך בהם פחות ניתן לשלוט כמובן. אם השיניים שלכם צהובות עדיין יש דרכים להחזיר להן את הצבע הלבן שלהן.

אז בואו ונדבר קצת על כמה מהסוגים הנפוצים של הלבנת שיניים כיום, גם בארץ וגם בעולם.

הלבנת שיניים טבעית

הלבנת שיניים טבעית היא הלבנת שיניים שנעשית בבית באמצעות חומרים טבעיים שניתן למצוא בכל בית. לדוגמה, שימוש בסודה לשתייה, לימון, מלח או אבקת פחם. לכולם יש תכונות שיכולות לעזור להלבין את השיניים שלכם אם תשתמשו בהם. אך התוצאות יהיו זמניות בלבד ויש רופאי שיניים הטוענים כי שימוש בהם יכול להזיק לשיניים.

הלבנת שיניים ביתית

הלבנת שיניים ביתית כוללת שימוש במוצרים שונים שמבטיחים להלבין לכם את השיניים לפחות בגוון אחד. מוצרים אלו כוללים משחות שיניים מלבינות, רצועות הלבנה וערכות שונות הכוללות חומרים וסדים שונים שאפשר להשתמש בהם בבית.

הלבנת שיניים מקצועית

הלבנת שיניים מקצועית היא בעצם טיפול להלבנת שיניים שאפשר לעשות אצל רופא השיניים שלכם. יש מספר שיטות בהן רופאי השיניים משתמשים על מנת להלבין את השיניים. יש הלבנת שיניים בלייזר, הלבנת שיניים באור ב-LED, ציפוי חרסינה לשיניים וכו'.

לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות וכך גם לשיטות הביתיות לכן יש להתייעץ עם רופא השיניים לפני התחלת כל טיפול.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד לקבל זכאות לפטור על בסיס בריאותי ממס הכנסה?
אם אתם סובלים מנכות רפואית או בעיות רפואיות שונות, יכול להיות שתוכלו להשיג פטור על בסיס בריאותי ממס...
קרא עוד »
מאי 19, 2021
מהם השלבים בתהליך טיפול בדום נשימה בשינה?
דום נשימה בשינה הוא אחד המצבים הרפואיים הנפוצים ביותר, המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. הוא...
קרא עוד »
יונ 29, 2022
ניתוחי חניכיים – אילו ניתוחים קיימים היום?
על מנת להבין את המצב הנוכחי של ניתוחי חניכיים, יש צורך להבין את סוגי ניתוחי החניכיים השונים. ניתוחי...
קרא עוד »
דצמ 29, 2022