התעמלות מים – למי זה מתאים?

פעילות גופנית במים היא דרך מצוינת להגביר את ההתנגדות על הגוף במהלך ביצוע של תרגילי כושר, כך שהגוף מצליח לשרוף יותר אנרגיה, להתחזק ולשפר את הסיבולת של הגוף והשרירים. התעמלות מים עוזרת למתאמנים גם להיפטר ממתח, לחץ ותחושות נפשיות אחרות שמשפיעות על מצב הרוח וההתנהגות. מדובר על תרגילים שהם טובים גם לנפש וגם לגוף, ולכן זוהי פעילות גופנית נהדרת ומומלצת לכולם.

מי יכול לעשות התעמלות מים?

תרגילי כושר במים נעשים בעיקר על ידי שחייה או על ידי ביצוע אירובי מים, כאשר ההתנגדות במהלך התרגילים נעשית עם משקל הגוף של המתאמנים. המטרה העיקרית של התעמלות מים היא להגביר את הסיבולת הקרדיווסקולרית, וכך לייעל בצורה טובה יותר את תרגילי הכושר שנעשים. אחד מהיתרונות של התעמלות במים קשור להתאמה של התרגילים לקהל יעד מגוון, ביניהם גם אנשים שסובלים מבעיות רפואיות או מוגבלות פיזית בתנועה.

כיוון שהתרגילים מתבצעים בתוך המים, הגוף לא צריך לשאת את משקל הגוף וכך טווח התנועה של האיברים השונים במים נעשה נוח, קל ואפקטיבי יותר וכך יכול להתאים לקשישים, אנשים הובלים מעודף משקל וכאלו הסובלים מבעיות ניווניות במפרקים ובגפיים. 

מהו אירובי מים ולמי הוא מתאים?

אירובי מים הוא סוג של פעילות גופנית הכוללת שימוש במים כאמצעי לתנועה. הוא משמש לשיפור סיבולת, גמישות ויתרונות בריאותיים אחרים. אירובי מים קיים כבר מאות שנים, אבל אין ספק שהוא השתפר מאוד עם השנים. 

אפשר לעשות את התרגילים לבד בבריכה הביתית, אבל אפשר לעשות את זה גם במקומות אחרים כמו בריכות שחייה או חדרי כושר. הרעיון מאחורי אירובי מים הוא פשוט: אתה משתמש במשקל הגוף שלך כדי לנוע במים ולשמור על הגוף שלך מאוזן, וכך גם להצליח לעשות את התרגילים באווירה רגועה ונעימה יותר.

הירשמו עכשיו>>>>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול באמצעות פרחי באך
הדבר הכי פשוט שאנחנו יכולים לעשות כשאנחנו מרגישים לא טוב זה לקבוע תור לרופאת המשפחה שלנו, להציג בפניה...
קרא עוד »
אוק 24, 2014
מה עושים כשרוצים יותר? 'יגואר און' – תחליף ויאגרה ששווה להכיר
כבר שנים שאנשים מכירים את כדור הויאגרה ששינה את פני ההיסטוריה. הויאגרה הפכה אנשים שאינם מתפקדים...
קרא עוד »
ספט 13, 2015
רופא נשים VS רופאת נשים
לא כל אחת מרגישה בנוח מול רופאים ואנשי טיפול מסוגים שונים, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר על טיפול בבעיות...
קרא עוד »
יונ 28, 2021