מה זה NLP

אם אתם מעוניינים לדעת מה זה NLP, סביר להניח שתקבלו כמה הסברים ופרשנויות שאולי ישמעו לכם שונות אחת מהשנייה, אבל הן כולן מתאימות ונכונות להסבר מה זה NLP. אז ראשית צריך לציין כמובן מהן המילים המרכיבות את צירוף האותיות NLP : Neuro-Linguistic Programming. הפירוש בעברית הוא ניתוח עצבי לשוני. אבל ההגדרה של NLP בקרב האנשים שפיתחו את השיטה הייחודית הזו היא "חקר החוויה הסובייקטיבית" ובנוסף לכך נהוג גם לכנות את ה-NLP בתור "חקר המצוינות האנושית". כאשר מדובר על דבר שיש לו השפעה על תחומים רבים בחיים שלנו, אפשר להבין למה יש ריבוי הגדרות או פרשנות ל-NLP ורבים אכן רואים ב-NLP עולם שלם שנוגע בכל כך הרבה תחומים ומקומות בחיים שלנו ונועד לשפר את חיינו ברבדים שונים ובאופנים שונים. הרעיון של חקר החוויה הסובייקטיבית היא לנצל תהליכים פיזיקליים שמתקיימים במוח שלנו על מנת לייצר מודעות, מנטליות ומציאות מסויימת שאנחנו רוצים שתהיה חלק מהחיים שלנו. כלומר להיות במודעות ובבהירות גבוהה לגבי איך שאנחנו תופסים את עצמנו, את העולם ואת כל מה שסביבנו, מתוך אמונה שכך אנחנו יכולים להשפיע על המציאות שלנו ועל ההתרחשויות סביבנו ולייצר לנו מציאות טובה יותר ושלמה יותר. 

איפה אפשר ללמוד NLP?

כמובן ש-NLP זוהי תורה שלמה ויש כל כך הרבה לדעת גם ברמה התיאורטית וגם כמובן ברמה המעשית של אימוץ טכניקות NLP בחיים שלנו. לכן כמובן שההסבר בפסקה הקודמת הוא רק הסבר ראשוני ופשטני ומי שמעוניין להבין טוב יותר מה זה NLP וכיצד ניתן ליישם את עקרונות ה-NLP באופן מעשי בחייו, יכול ללמוד זאת. ישנם ספרים שונים שנכתבו אודות NLP ובהם ניתן לקרוא ולקבל מידע בנושא. בנוסף ניתן להירשם לקורס והדרכה בתחום NLP עם מורים ומדריכים מיומנים שיש להם ניסיון רב בתחום -NLP והם מעוניינים להעביר הלאה את הידע אודות תחום ה-NLP וכך ניתן ללמוד מהם. 

שווה קריאה: איך להתגבר על חרדה חברתית

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים אביזרי כושר לאימוני כוח?
שמירה על כושר גופני היא דבר חשוב מאוד בכל גיל. בין אם אנחנו בני עשרים או בני חמישים חשוב שנהיה בכושר...
קרא עוד »
ספט 08, 2015
מהי מחלת הנפילה ואיך מתמודדים איתה?
רוב האנשים הבריאים רגילים לשלוט על גופם, על התפקוד שלו ועל כל פעולה שהם עושים. למעשה זה כל כך ברור לנו,...
קרא עוד »
דצמ 20, 2015
אלופאציה אראטה – דרכי טיפול בגישת הרפואה הסינית
אלופאציה אראטה הינה מחלה, המתבטאת באבדן שיער בכל הגוף. לרוב, המחלה מתחילה באבדן שיער במקום מסויים...
קרא עוד »
אוק 12, 2015