רפואה משלימה לעומת קונבנציונלית -מה ההבדל?

מגנזיום

כל מי שזקוק לטיפול רפואי היום, יודע שיש לו אפשרות לבחור, ברוב המקרים, בין שני מסלולים שונים. מסלול אחד מתייחס לרפואה משלימה ומסלול שני מתייחס לרפואה קונבנציונאלית. 

אם בעבר, השימוש ברפואה קונבנציונאלית, קרי מערבית, היה טבעי וברור, הרי שעם הזמן, אנחנו יכולים למצוא יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לנסות דווקא טיפולים משלימים. אלו יכולים להיות טיפולים פרטיים ואילו יכולים להיות טיפולים דרך הקופה. מה שמלמד אותנו גם, עד כמה הרפואה המשלימה הפכה להיות שכיחה ומקובלת, אפילו בקרב גורמים "ממוסדים" אשר מספקים לרוב, שירותים של רפואה קונבנציונאלית. 

לפני שניגע בהבדל שבין רפואה משלימה (קראו על לימודי רפואה משלימה) לרפואה קונבנציונאלית, חשוב להבהיר, לא בכל מקרה בהכרח אפשר להשתמש בשירותי רפואה משלימה וכן, לא כל טיפול הוא בהכרח מתאים ונכון לצרכים שלנו. לשם כך, צריך לאבחן את המצב וצריך לדעת אל מי לפנות. עצם זה שמדובר ברפואה משלימה, לא מלמד שום דבר על איכות הטיפול ואיכות המטפל.

מה ההבדל בין רפואה משלימה לרפואה קונבנציונאלית

אם צריך לאפיין את ההבדלים בין שני הסוגים, הרי שניתן לעשות זאת באמצעות 3 נקודות עיקריות. 

ראשית, רפואה משלימה מאמינה באיזון שבין גוף לנפש, ומייחסת חשיבות לתחושות שחש המטופל, גם בהקשר למצבו הפיזי. זאת בעוד שהרפואה הקונבנציונאלית, לא מתייחסת לכך, אלא רק למצבו הפיזי, באופן נקודתי על פי האבחון שנעשה לו. 

שנית, רפואה משלימה איננה מאמינה בטיפולים דרך חומרים לא טבעיים, קרי תרופות שמכילות מרכיבים כימיים. מטפלים ברפואה משלימה מאמינים בצמחי מרפא וחומרים טבעיים אחרים, כפי שהם מאמינים בדיאלוג או במגע, לצורך טיפול. קראו על לימודי רפואה סינית.

רפואה קונבנציונאלית, מתבססת בין היתר על תרופות מסוגים שונים. מתוך גישה שאומרת, התרופות יוצרו ועברו תהליכי ניסוי, מתוך כוונה לפתור בעיות מסוימות, ספציפיות,איתם מתמודד המטופל ולשם פתרונן, הוא צריך לקחת את התקופה. 

שלישית, רפואה משלימה מאמינה לא פעם בגישות ותורות שנלקחות מהעולם העתיק, בין אם זה סין, יפן, ומקומות אחרים, בזמן שרפואה קונבנציונאלית מאמינה במדע, אשר מבוסס אולי על מקורות עתיקים, אך מתקדם כל הזמן. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תביעות סיעוד – ככה נוכל לממן את הטיפול בצורה טובה
כל מי שיש לו קרוב מבוגר, קרוב שנזקק לטיפול סיעודי, יודע עד כמה טיפולים אלה יכולים להיות יקרים, יכולים...
קרא עוד »
מאי 14, 2020
החסד של אורי לופוליאנסקי
גם הדברים הגדולים ביותר התחילו בצעד קטן וללא ספק זהו המקרה של עמותת יד שרה. עמותת יד שרה התחילה מכך...
קרא עוד »
יול 28, 2018
5 יתרונות לעיסוי בחדר מלח
אחת ההנאות והפינוקים הגדולים ביותר שאנחנו יכולים לחוות, זה עיסוי אשר נעשה על ידי גורם מקצועי, מעסים...
קרא עוד »
אפר 19, 2020