מה ההבדל בין חיפוש זרע לבדיקת זרע?

בעבר נעשתה בדיקה לקביעת רמת ריכוז הזרע. על מנת לקבל תוצאה מדויקת, גבר יצטרך ללחוץ את אשכיו על מנת לשחרר זרע. בדיקה זו גוזלת זמן רב ויקרה מאוד. כיום ישנן בדיקות זרע לא פולשניות שניתן לבצע בבית. בדיקות אלו מודדות את כמות הזרע הקיימת בשפיכה ויכולות לשמש כאינדיקטור לפוריות. בדיקת זרע היא בדיקה המודדת את ספירת הזרע של גבר. ניתן להשתמש בו כדי לבדוק אם הזכר פורה או לא. בדיקה זו משמשת רופאים ונשים שרוצות לדעת אם הן בהריון או לא.

מהו חיפוש זרע ומה ההבדל בינו לבין בדיקת זרע?

חיפוש זרע נדיר או איתור זרע היא למעשה בדיקה המנתחת את הזרע כדי לבדוק אם יש בו תאי זרע נדירים (בדגימה הנבדקת). להבדיל מבדיקת זרע שבודקת רק חלק מהתאים בדגימה הרי שבחיפוש זרע הבדיקה היא בדיקה מלאה וסורקת את כל תאי הזרע בדגימה עד לרמה של תא זרע בודד. סריקה זו יכולה לקחת שעות ארוכות ואף לדרוש שימוש במכשירים מיוחדים להגדלה גבוהה על מנת לאתר תאי זרע בודדים. בדיקה זו היא יקרה מאוד, ועולה אלפי דולרים. איך מבחן מיון עובד? עם ניתוח זרע מלא, המעבדות ישתמשו בציוד מיוחד כדי לבחון את הדגימה לאיתור תאי זרע חריגים (מוטציות גנטיות) ו/או זרע לא תקין (דיספרמיה). בנוסף, בדרך כלל מתקבלות גם ספירת תאים גרעיניים. הבלתי נורמלי לאחר מכן משווים תאים לתאים הרגילים. התאים הלא תקינים יכולים להיקרא "זרע לא תקין" או "סרטן האשכים". לאחר בדיקה מלאה, המעבדה תודיע לך אם הזרע שלך לא תקין. על מנת לעשות זאת, הם יעשו לך בדיקה הנקראת "מבחן" הדומה לבדיקה גנטית המבוססת על כרומוזומים .

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נטורופתיה לטיפול במיגרנה וכאבי ראש
מיגרנות וכאבי ראש בלתי פוסקים יכולים להעיב מאד על איכות החיים. מי שסובל ממיגרנות מתאר "מפלצת" שמתפרצת...
קרא עוד »
מרץ 28, 2020
יתרונות של מוצרי הרבלייף
לכל אחד מאיתנו איכפת מהשאלה איך הוא נראה כי הרבה פעמים זה משפיע על איך אנחנו מרגישים, בין אם זה ברמה...
קרא עוד »
מאי 12, 2017
על הסרת משקפיים בלייזר כבר חשבתם?
אנשים שאין להם בעיות ראיה ושאינם מרכיבים משקפיים בחיי היום יום לא תמיד מבינים זאת, אך התלות במשקפי...
קרא עוד »
נוב 16, 2016