בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית – מה זה?

היריון הוא תקופה מרגשת מאוד – אך היא מלווה גם בלא מעט לחצים. כאשר אנחנו מצפים לתינוק אנחנו מוכנים לעשות הכול בשביל הבריאות שלו. אחת הבדיקות שיותר חשוב לעשות בזמן היריון היא בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית. בדיקת דם זו היא בדיקה משלימה לבדיקת השקיפות העורפית והיא נועדה ללמד את הצוות הרפואי האם מצב העובר תקין או חס וחלילה האם הוא נמצא במצוקה או האם יש לנו מחלות שונות.

בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית – למה זה חשוב?

חשוב לבצע בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית, כי בדיקה זו יכולה לתת לרופאים את התמונה השלמה אודות מצב התינוק. בבדיקת דם ניתן לבצע בדיקות סקר גנטי שונות או בדיקות שונות שקשורות לתחום של ההתפתחות התקינה של העובר שלנו. חשוב לא לחסוך על הבדיקות שאנחנו עוברים בזמן ההיריון ולבצע כל בדיקה אפשרית על מנת שנוכל לדעת האם העובר שלנו בריא או לא.

איזה בדיקות חשוב לעבור בזמן היריון?

יש הרבה בדיקות שחשוב לבצע בזמן היריון. בין הבדיקות שיותר חשוב לבצע ניתן לכלול:

  • בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית
  • בדיקות סקר
  • בדיקת מי שפיר 
  • בדיקות אולטרה סאונד

בדיקות אלו נועדו לעקוב אחר הבריאות של העובר והאם ולוודא ששניהם בסדר. כאשר אנחנו מקפידים לבצע בדיקות אלו יכול להיות לנו קל יותר לזהות בזמן בעיות בריאות אצל העובר או האם. חשוב לא לחסוך בבדיקות וגם לא לחסוך בהן. יש בדיקות שחשוב במיוחד שנשים יבצעו כאשר הן בהיריון והן מעל לגיל 40. בדיקות אלו כוללות בין השאר בדיקה של מי השפיר של האם שיכולה למצוא ליקויים גנטיים שונים כמו למשל תסמונת דאון.

בסופו של דבר, היריון הוא תקופה שחשוב מאוד לשמור בה על הבריאות שלנו. אחד הדברים שהכי חשוב לעשות כאשר אנחנו בהיריון הוא לקחת חומצה פולית שיכולה למנוע תחלואה בהיריון או תחלואה אצל העובר. חוסר בחומצה פולית יכול לגרום למומים שונים אצל העובר וחשוב לכן לקחת את תוסף התזונה הזה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אחריות בתי חולים לביטחון החולים
יש מקרים רבים של רשלנות רפואית בבתי חולים שנובעים רק בשל חוסר תשומת לב מצד הרופאים או אפילו עייפות....
קרא עוד »
נוב 09, 2021
פורמולות טבעיות לבריאות מינית
אם אתם רוצים לשפר את הבריאות המינית שלכם כמו גם לשפר את מערכות היחסים האינטימיות בחייכם - חשוב שתדעו...
קרא עוד »
ספט 05, 2018
תרומה לילדים חולי סרטן
אין זמן טוב יותר מעכשיו למתן תרומה לילדים חולי סרטן. אם יש אוכלוסייה שבאמת צריכה את האהבה והתמיכה...
קרא עוד »
אוק 17, 2018