רפידות הנקה – מדוע זה חשוב?

נשים רבות אשר מניקות נאלצות להתמודד עם כאבים באזורים שונים בחזה. הכאב נוצר הן כתוצאה מהיווצרות גושים עקב עומס חלב, הן כתוצאה מהאופן בו התינוק מניח את שפתיו על הפטמה ולעיתים גם מושך אותה. 

מאחר והכאב הזה הוא מאוד רגיש ולא נעים, אז ישנן דרכים שונות כיצד להתמודד איתו. אחת מהן היא באמצעות רפידות הנקה. מדובר על רפידות ייחודיות שניתן לשים בתוך החזייה, וכך להגן על הפטמה מפני רגישות. זה הרבה יותר נעים ופשוט מאשר במצבים רגילים. 

צריך לומר, רפידות הנקה עשויות כמין בד משולב עם צמר גפן, אשר מרכך את המקום ומונע מהפטמה לגעת בחזייה ובכך לשפשף אותה. מאחר ובמהלך תהליך ההנקה יכול להיות שתהיה תחושת כאב וכן יווצרו סימנים, אזי שיש צורך להשתמש בחומר זה כל הזמן שהאישה לובשת חזייה. בין אם זה בבית ובין אם זה במקומות אחרים. הרפידה גם יכולה גם למנוע סימני חלב גלויים בחזייה ובחולצה. 

איך רוכשים רפידות הנקה

בעיקרון, הרפידות אמורות להתאים לגודל החזייה. לכן אפשר למצוא גדלים שונים. אך אין הבדל מהותי, מאחר וניתן להשתמש במגוון גדלים על פי הצורך. ניתן למצוא רפידות הנקה בחנויות שונות, בין אם זה בתי מרקחת, חנויות שמיועדות לנשים בהריון ואחרי לידה וכמובן בחנויות שמוכרות הלבשה תחתונה עם דגש על הלבשה לנשים אחרי לידה. 

רצוי מאוד לקנות כמה וכמה חבילות של רפידות על מנת שיהיה ניתן להחליף ביניהן. בעיקרון הרפידות לא אמורות להיהרס, אך עם הזמן ייתכן וישחקו וכן ייתכן שיתלכלכו או תהיה סיבה אחרת להחליף אותן. 

יש להשתמש בהן כל עוד מניקים, וכמובן בהנחה וחשים תחושת כאב ורגישות באזור הפטמה והשד. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כיצד לבחור את משקה מי חלבון המתאים לספורטאים מקצועיים?
שקאות חלבונים הופכים במהירות לאופציה פופולרית עבור ספורטאים המעוניינים להזין לחות ולהתאושש לאחר...
קרא עוד »
מאי 10, 2023
טיפול בכאב
כאב הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לסבל. זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים כמו פציעות, מחלות, או אפילו...
קרא עוד »
ספט 30, 2022
מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף?
רבים בני הנוער אשר מוצאים את עצמם סובלים בשל חוסר פרופורציות בין האף לפנים. יש את מי שתסבול מאף עם...
קרא עוד »
מרץ 10, 2021