הפסקת הריון פרטית

הפסקת הריון פרטית

ברוב המקרים הריון הוא אירוע משמח ומרגש שמצפים לו, אבל יש מצבים שבהם האישה נאלצת או בוחרת להפסיק את ההריון מסיבות כאלה ואחרות. הפסקת הריון מתבצעת בבתי חולים ציבורים או במרפאות ובמכונים פרטיים לפי בחירתה של האישה.

לכל אישה הזכות על גופה

במדינת ישראל הפסקת הריון נכללת בחוק העונשין ונדרש אישור מועדה מוסמכת לקבלת אישור על הפסקת היריון. רופא אשר מבצע הפסקת הריון ללא אישור הועדה, עובר על החוק ועלול לשאת בעונש מאסר. הפסקת הריון מתבצעת לאחר אישור הועדה בבתי החולים הציבוריים, אך האישה רשאית לבחור לבצע הפסקת היריון פרטית.

יתרונות הפרטיות

ההבדל המהותי והמשמעותי ביותר כשמדובר בהריון הוא הזמן. לעומת זמני המתנה ארוכים יחסית בבתי החולים הציבורים, במכונים ובמרפאות פרטיות זמינות התורים גבוהה וכמעט מידית. המטופלת יכולה לבחור את הרופא שיבצע הפלה באופן פרטי ואת המרפאות הן אינטימיות יותר והאפשרות לשמור על סודיות ההליך גדולה יותר. כל אלה הם יתרונות שבמצבים מסוימים עלולים להיות חשובים מאוד לאישה ולמרות החסרונות בהליך זה, המטופלת תעדיף את האופציה הפרטית.

אבל צריך לדעת מה החסרונות

העלות של הפסקת הריון פרטית היא במימון המטופלת וללא כל סבסוד או השתתפות של קופת החולים. מאחר שמדובר בהוצאה כספית גדולה, זה שיקול משמעותי. הפיקוח על מכוני ההפלות הפרטיות אינו קפדני כמו בבתי החולים הציבוריים ועלולה להיות סכנה בריאותית בהסתבכות ההליך. אף על פי שמדובר בהפסקת הריון פרטית, עדיין נדרשת ועדה לאישור הפסקת ההריון ולא תמיד תזכה האישה בעזרה נפשית מקצועית במכונים הפרטיים.

לגבר אין חלק משפטי בקבלת ההחלטה על הפסקת ההיריון. הפסקת הריון מתבצעת עד שבוע מסוים ומשתנה ממקום למקום. האופציות הן כדורים או גרידה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה צריך ממונה בטיחות?
אם אתם מנהלים מפעל או עסק ישנה חשיבות גבוהה לבטיחות של העובדים שלכם. תפקיד ממונה בטיחות בעבודה,...
קרא עוד »
ספט 29, 2020
הסרת משקפיים באמצעות ניתוח קטרקט
ביצוע ניתוח קטרקט יהיה נחוץ במצב בו העדשה של העין עכורה וצריך להחליף אותה בעדשה טבעית. מדובר בניתוח...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
השתלת קרנית מלאכותית, איפה עוברים את התהליך?
הקרנית, החלק הקדמי השקוף של העין, ממלאת תפקיד מכריע במיקוד האור ברשתית לראייה ברורה. עם זאת, מחלות,...
קרא עוד »
יונ 27, 2023