השתלות שיניים – מה זה ולשם מה הן מתבצעות?

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום שיקום הפה, הוא טיפול השתלות שיניים בירושלים. מדובר על טיפול שמטרתו לאפשר לנו ליהנות משתל במקום שן שעלינו להסיר מהעצם מסיבה כזו או אחרת. בדרך כלל טיפולי שתלים מתבצעים בקרב מבוגרים, אך ישנם מקרים מסוימים בהם גם חבר'ה צעירים נאלצים לעבור טיפול שכזה, אך רק אחרי ששיניי החלב שלהם נופלות ובמקומן צומחות שיניים רגילות.

שתלי שיניים הם למעשה כמין בורג אשר מחליף את השן ועליו מלבישים סתימה או אלמנט שמאפשר למטופלים להשתמש בשתל כשן לכל דבר. השתל מוברג על פני עצם הלסת והוא מהווה כמין נקודת עיגון עליה. 

שימוש בשתלי שיניים נעשה, כאמור, לצרכים שונים. למשל, הוא נעשה אם וכאשר יש צורך למלא חלל ריק בלסת. אם כתוצאה מתאונה, חבלה או כל דבר אחר, נושרות שיניים, אז במקום שהאזור יהיה ריק, דבר שהוא לא נעים אסתטית וכן פוגע מבחינה תפקודית, אזי שהשתל מהווה תחליף לכל דבר. 

נקודה נוספת, הרבה פעמים יש צורך לעקור שיניים, בפרט אם הן רקובות או גורמות לדלקות ומחלות, ואז אפשר להשתמש בשתל במקום. 

כיצד מבצעים זאת?

היום תהליך השתלת שיניים ממוחשבת הוא יחסית פשוט, בין היתר בזכות העובדה שאפשר להשתמש בהרדמה מלאה ולבצע את התהליך כולו ביום אחד. לפני שמבצעים את הטיפול, יש להכין את המטופל, לבצע בדיקות מקיפות, הדמיה וכן יש לבנות שתלים מתאימים על פי מבנה הלסת והשיניים.

לאחר מכן אפשר להתחיל בתהליך הטיפול, כפי שציינו ניתן לבצע אותו ביום אחד ואפשר לבצע אותו לאורך מספר פגישות. בעיקרון, אם מבצעים את הטיפול ביום אחד, אזי שהוא ידרוש מספר שעות החלמה לאחר מכן ואז יהיה אפשר לחזור לתפקוד על פי הוראות הרופא. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קרטוקונוס תסמינים ודרכי טיפול
קרטוקונוס היא הפרעת עיניים מתקדמת המאופיינת בהידללות ובליטה של הקרנית, מה שמוביל לעיוותים ולליקויים...
קרא עוד »
יונ 27, 2023
רישיון יצרן משרד הבריאות
בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בהליך הרישוי של משרד הבריאות שהקשו על הפונים. המשרד גם הקפיד על...
קרא עוד »
אפר 24, 2023
רופא שיניים לילדים: מתי מתחילים בדיקות שיניים
בכל הנוגע לילדים שלנו, אנו כבר יודעים כי אחד הדברים שמפחידים ילדים במיוחד הוא ביקור אצל רופא שיניים....
קרא עוד »
אוג 02, 2018