בלוטת התריס – מה זה?

בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה גדולה שנמצאת בצוואר שלנו. תפקיד הבלוטה הוא לייצר הורמונים שחשובים לתפקוד השוטף של הגוף שלנו ושל איברים שונים בו כמו למשל הלב והמוח. כאשר יש בעיה בתפקוד של הבלוטה הבריאות שלנו פחות טובה ואנחנו יכולים לסבול ממגוון רחב של תופעות לוואי כמו למשל כאבי ראש, מצבי רוח, חוסר תיאבון או תיאבון יתר, עייפות כרונית ועוד… . לרוב ההתמודדות עם תת פעילות או יתר פעילות של בלוטת התריס כולל מתן תרופות שמאזנות את ייצור ההורמונים בה ואת התפקוד שלה לאורך כל ימות השנה.

בלוטת התריס – למה איבר זה חשוב?

בלוטת התריס היא איבר חשוב כי היא מעבירה הורמונים חשובים לכל הגוף שלנו דרך מערכת הדם. כאשר יש לנו בעיה בתפקוד של בלוטת התריס אנחנו חייבים ללכת לרופא לשם קבלת טיפול רפואי. ניתן לזהות אם הבלוטה היא בתת תפקוד או ביתר תפקוד לפי בדיקות דם שבודקות את המדדים של ההורמונים שהבלוטה מייצרת בדם. כאשר יש מחסור או יתר בהורמונים שהבלוטה מייצרת ניתן לטפל בכך באמצעות תרופות שנועדו בדיוק בשביל כך. את בדיקות הדם שבודקות את תפקוד הבלוטה יש לעשות אחת למספר חודשים ומספר פעמים בשנה.

בלוטת התריס וחוסר ויתר תפקוד שלה

בלוטת התריס וחוסר את יתר תפקוד שלה יכולים להשפיע על המצב הגופני והרגשי שלנו. בגלל שהבלוטה מייצרת הורמונים שחיוניים לתפקוד המוח כאשר יש מחסור או יתר פעילות שלה ההורמונים האלו מצבי הרוח שלנו יכולים להשתנות. התופעה של תת פעילות של בלוטת התריס היא יותר שכיחה בקרב כלל האוכלוסייה מאשר התופעה של יתר פעילות של הבלוטה.

בסופו של דבר חשוב שנהיה מודעים לחשיבות של הבלוטה בתפקוד היומיומי והשוטף של הגוף שלנו. ככל שנהיה מודעים יותר לחשיבות זו כך נוכל להקפיד יותר לעשות בדיקות דם ולעקוב אחר התפקוד של הבלוטה והמדדים שלה בדם שלנו. רופא המשפחה שלנו ורופא שתחום המומחיות שלו הוא טיפול בהורמונים יוכלו להעניק לנו טיפול רפואי מטיב ולסייע לנו להרגיש טוב יותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מדוע כדאי לפנות אל טיפול זוגי בחיפה?
זוגות רבים עומדים במצבים של משרד, ועבור רובם ייתכן כי זהו משבר שיוביל בסופו של דבר לפירוק הקשר. לעיתים...
קרא עוד »
אוג 07, 2016
כיצד סייעתי להוריי להתגבר על מחלת האגרנות
"הורי סבלו ממחלת האגרנות מאז שאני זוכר את עצמי", מספר לנו ליאור (שם בדוי) בחור צעיר לאחר שירות צבאי בחיל...
קרא עוד »
יול 19, 2017
מגן פנים שקוף – לראות, להיראות ולהיזהר
כאשר נסכם את שנת 2020 או את שנת 2021, ככל הנראה תמונת השנה תהיה המסכה שאנחנו נאלצים לשים על הפנים, על מנת...
קרא עוד »
דצמ 20, 2020