וגיניזמוס ואת

וגיניזמוס

וגיניזמוס הוא מצב רפואי, המכונה גם "פחד מחדירה". זוהי תגובה לא רצונית של התכווצות שרירי הנרתיק עם ניסיונות חדירה. זהו רפלקס בלתי נשלט, שיכול לגרום גם לכאב וסבל.

השאלה היא, ממה זה נובע ומה אפשר לעשות?

וגיניזמוס או וסטיבולודיניה?

וגיניזמוס יכולה להופיע לא רק בניסיונות לקיום יחסימין עם חדירה וגינלית, אלא גם בעת ניסיונות להחדיר טמפון, בעת בדיקה גניקולוגית ובמקרים מסוימים, אף עם נסיונות למגע באזור הפות.

לאורך שנים רבות, האמינו כי וגיניזמוס היא תופעה נפשית בלבד ושהדרך היחידה לטפל בה היא על ידי תרפיה נפשית, דמיון מודרך והרחבת הנרתיק בדרכים שונות.

עד שנתגלה גורם נוסף להתכווצויות הנרתיק החוזרות. מדובר על גורם פיזיולוגי לחלוטין, שנקרא וסטיבולודיניה. זהו מצבור של תאי עצב רגישים במיוחד בפתח הנרתיק, המגיבים באופן מעט קיצוני, לכל מגע ולכל ניסיון חדירה.

למעשה, היחס לנושא כיום השתנה לחלוטין וכיום כר מבינים כי רוב הנשים הסובלות התכווצויות לא רצוניות של פתח הנרתיק, למעשה סובלות מוסטיבולודיניה.

איך מטפלים?

הבעיה העיקרית בין וגיניזמוס לבין וסטיבולודיניה היא האבחון. רופאים רבים ממשיכים בשיטת הטיפול המסורתית, שלא מתאימה לכל אחת, אבל גם כאשר כבר מצליחים לאבחן את המצב באופן מדויק, מדובר בבעיה גניקולוגית לא פשוטה כלל.

לכן, מומחים רבים מעדיפים טיפול רב תחומי, הכולל טיפול תרופתי בכאב, פיזיותרפיה של רצפת האגן טיפול פסיכותרפי וטיפול מיני.

קראי על וסטיבוליטיס באתר של יעקב בורנשטיין

לסיכום, וגיניזמוס הוא תופעה מורכבת בפני עצמה ואין ספק כי ההבחנה בין וגיניזמוס לבין וסטיבולודיניה אף הפכה את הדברים מורכבים יותר. יחד עם זאת, אבחנה מדויקת מאפשרת לנו לתת את הטיפול המדויק והמתאים ביותר – לכל אישה.

אם גם את סובלת מכאבים, התכווצויות ורוצה לשפר את איכות החיים שלך באופן דרמטי, צרי איתנו קשר!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אילו תרגילים מומלץ לבצע עם גומיות התנגדות לשחייה?
אם אתם רוצים לשפר את השחייה שלכם, ניתן לעשות את זה כמובן על ידי תרגול הולך וחוזר של שחייה, אולם זה בכל...
קרא עוד »
מאי 30, 2021
גם יפה וגם אקולוגי: מי צריך כלים חד פעמיים מעוצבים?
בעבר הכלים החד פעמיים היו אחד הפריטים המשעממים על שולחן האוכל ולמעט שימוש בפיקניק או בעת יום הולדת...
קרא עוד »
אוג 26, 2014
טיפול באנורקסיה – מעצימים את דימוי הגוף
התמודדות עם אנורקסיה זה דבר שיכול להיות קשה למדי בעבור נשים. אותן נשים שסובלות מאנורקסיה תופסות את...
קרא עוד »
פבר 16, 2022