ציסטוסקופיה – מה זה?

ציסטוסקופיה

ציסטוסקופיה היא שם של מכשיר רפואי שדרכו מבצעים בדיקות במערכת השתן. מכשיר זה הוא מיוחד שיש בו צינור דק מיוחד ומצלמה אשר מצלמים את מערכת השתן ובודקים מה הבעיות הרפואיות בה כמו למשל גידול, ציסטה, דלקת או פטריה. חשוב מאוד לעבור את הבדיקה הזו גם אם היא לא נעימה כי היא יכולה לאפשר לרופא שלנו לזהות מה הבעיה הרפואית שלנו, לאבחן אותה ולהציע לנו המשך טיפול.

ציסטוסקופיה – איך היא מתבצעת?

בדיקת ציסטוסקופיה מתבצעת באמצעות מכשיר ציסטוסקופיה. בדיקה זו נעשית תחת אלחוש מקומי אך לא תחת הרדמה. הבדיקה עצמה לא נעימה והיא יכולה לכאוב קצת או לגרום לאי נוחות. את הבדיקה מבצעים גם לגברים וגם לנשים. חשוב מאוד לא לדחות את ביצוע הבדיקה ואם הרופא שלנו החליט שאנחנו צריכים לעבור אותה – חשוב שנעבור אותה ללא דיחוי. חשוב לא לזלזל בכך שהרופא אמר לנו שאנחנו צריכים לעבור את הבדיקה ופשוט לעבור אותה בלי יותר מדי עניינים או דחיות. לנשים כדאי לעבור את הבדיקה לא בזמן הדימום של המחזור החודשי – גם כי הבדיקה תהיה פחות יעילה וגם כי היא תכאב יותר כי אז מערכות הגוף רגישות יותר.

ציסטוסקופיה – למה זו בדיקה חשובה?

ציסטוסקופיה היא בדיקה חשובה כי היא יכולה לסייע בגילוי של גידולים ממאירים או שפירים במערכת השתן. מערכת השתן ברובה מוסתרת ונמצאת בתוך הגוף – כך שלא תמיד ניתן לבדוק אותה באמצעים אחרים מלבד בבדיקות מיוחדות. היתרון של הבדיקה הזו הוא שהיא בדיקה מאוד מקיפה וייחודית והיא גם נחשבת בדיקה בטוחה שאין לה תופעות לוואי משמעותיות או סיכונים משמעותיים.

יש הרבה מאוד בדיקות רפואיות שממליצים לנו לעבור מדי שנה. אם כואב לנו בזמן הטלת שתן או אם אנחנו סובלים מכאבים במערכת השתן חשוב שנלך לרופא ונבצע בדיקות על מנת שנוכל לפתור את הבעיה הרפואית שלנו. כעיקרון לא אמור לכאוב או לצרוב לנו בזמן הטלת שתן ולכן חשוב שאם כן כואב לנו שנלך לרופא לשם בירור ואבחון רפואי על בסיס בדיקות.  

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צבעי מאכל – סכנה בריאותית?
המודעות למה שאנחנו מכניסים לפה היא הרבה יותר נרחבת מבעבר. ההבנה היא כי התזונה שלנו משפיעה על הבריאות...
קרא עוד »
נוב 02, 2018
מתיחת פנים – למי זה מתאים וכיצד מתבצע התהליך?
ניתוחי הרמת פנים הפכו פופולאריים ביותר בשנים האחרונות. הרצון במראה צעיר ורענן הפך לעז יותר,...
קרא עוד »
אפר 14, 2016
קונדום הלכתי
בדיקות זרע המשמשות לקביעת פוריות של גברים הן חלק בלתי נפרד מרוב טיפולי הפוריות ותהליכי ההפריה...
קרא עוד »
ינו 25, 2023